Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-01-30 15:07

Potencjał rynku VoD

Potencjał rynku VoD

O rozwoju usług wideo na żądanie opowiada Radosław Gołąb ─ director of advertising business development EMEA w Gemiusie.

Wzrost znaczenia wideo

Wideo w sieci jest obecnie jednym z najszybciej rosnących trendów, a to za sprawą zmiany zachowań internautów, którzy zdecydowanie bardziej wolą oglądać wideo niż czytać teksty. Trend ten widać nie tylko na stronach internetowych z VoD, ale również w serwisach społecznościowych, gdzie coraz większy nacisk kładzie się właśnie na tego rodzaju treści.

Popularność serwisów VoD będzie w dalszym ciągu rosnąć. Właśnie ze względu na użytkowników i ich preferencje dotyczące treści, a także za sprawą rozwoju technologii, która pozwala komfortowo oglądać materiały wideo w internecie na dowolnym urządzeniu.

Popularność dyktowana dostępnością

Mówiąc o rozwoju rynku VoD nie bez znaczenia jest również rozwój technologii ─ zwiększenie szybkości przesyłania danych, a także praktycznie brak ograniczeń, jeśli chodzi o ich transfer. W tej chwili praktycznie w każdym miejscu w Polsce i na dowolnym urządzeniu jesteśmy w stanie obejrzeć materiały wideo.

W rozwoju rynku VoD ogromną rolę odgrywają serwisy z legalnymi materiałami. Porównując zasięgi oraz liczby odsłon największych telewizyjnych wydawców na przykładzie Polski: Tvp.vod, Player.pl czy Ipla widzimy, że poprawili swoje wyniki i z roku na rok rośnie liczba osób korzystających z tych serwisów. Jednak ci wydawcy w konsekwentny sposób rozwijają swoją ofertę, dodają nowe materiały oraz odpowiednio je promują – w tym także na antenach ogólnopolskich kanałów, co przekłada się na większą liczbę użytkowników odwiedzających ich strony WWW.

Rozgrywki w świecie VoD

Rynek VoD jest bardzo chłonny i znajdzie się na nim miejsce dla nowych graczy. Dobrym przykładem jest Netflix, który pojawił się w Polsce w ubiegłym roku i w tej chwili, pomimo że działa jedynie w modelu subskrypcyjnym udało mu się zadomowić na naszym rynku. W grudniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło blisko 400 tys. realnych użytkowników, co niewątpliwie należy uznać za sukces. Dlatego też śmiało można twierdzić, że tacy gracze jak Amazon Go czy ShowMax, który zapowiada wejście do Polski, przy odpowiedniej promocji i atrakcyjnym katalogu mogą optymistycznie spoglądać na nasz rynek.

Należy jednak pamiętać, że jest to jeden z najtrudniejszych obszarów, jeśli chodzi o prowadzenie biznesu internetowego. Prawdziwą sztuką jest zbudowanie biblioteki, która przyciągnie użytkowników, a następnie sprawi, że będą powracać na stronę WWW. Udaje się to jedynie nielicznym.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

rozrywka

Autor:

Radosław Gołąb

Dyrektor ds. rozwoju biznesu reklamowego w Gemiusie

w Gemius odpowiedzialny za rozwój produktów skierowanych na rynek reklamowy, czyli adserwera AdOcean oraz badania gemiusDirectEffect. Wcześniej przez 3 lata związany z brokerem Atmedia Sp. z o.o., gdzie specjalizował się w rozwijaniu oferty reklamowej wideo. Jest ekspertem w poszukiwaniu nowych obszarów ekspansji reklamy internetowej, mobilnej i niestandardowej.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem