Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-06-05 08:12

Rumunia: marki branży handlowej najmocniej promowane w reklamie wideo

Rumunia: marki branży handlowej najmocniej promowane w reklamie wideo

Ponad połowa rumuńskich internautów oglądała spoty marek z branży handlowej. Najbardziej aktywne w promocji przez wideo online były Lidl i Deichmann. Z danych firmy Gemius wynika, że kreacje każdej z tych marek wyświetlały się po 1,5 mln użytkowników sieci. Z kolei Facebook i YouTube zdominowały inne serwisy pod względem liczby oglądających reklamy i liczby wyświetleń.

Reklamy wideo online promujące marki branży handlowej oglądało w kwietniu 3,8 mln osób – to 51,1 proc. rumuńskich internautów, którzy wygenerowali 32,4 mln odsłon (źródło: gemiusAdReal). Gemius poddał analizie dane z kwietnia 2017 roku zebrane wśród rumuńskich internautów w wieku 14-74 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Lidl i Deichmann najbardziej widoczne

Kreacje Lidla i Deichmanna oglądało po 1,5 mln osób, co oznacza, że każda z nich dotarła do co piątego internauty surfującego po sieci na komputerze stacjonarnym lub laptopie. Spoty sieci sklepów obuwniczych odtwarzano 5,5 mln razy, nieco więcej niż dyskontu, który odnotował 5 mln odsłon. Na trzecim miejscu zestawienia plasuje się Selgros, którego reklamy wideo online oglądało 0,5 mln użytkowników sieci. Pod względem liczby odtworzeń również ustępował on dwóm liderom ─ jego kreacje wyświetliły się 1 mln razy.

Facebook i YouTube z przewagą wśród wydawców

Sklepy i sieci handlowe docierały do potencjalnych klientów ze swoimi spotami przede wszystkim przez Facebooka i YouTube’a. Na stronie internetowej Facebook.com reklamy tej branży oglądało 2 mln osób, generując 11,8 mln wyświetleń. Youtube.com odnotował 1,8 mln oglądających, którym spoty zachęcające do zakupów wyświetliły się 11,2 mln razy. Kreacje wyświetlane na Facebooku czy YouTubie oglądało prawie pięć razy więcej osób niż w serwisach należących do ProTV, które znalazły się na trzecim miejscu. Podobna była także różnica w liczbie wyświetleń.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel, reklama

Kraj

Rumunia

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.