Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-05-19 22:00

Gemius z pomiarem mobilnych konsumentów

Gemius rozszerza zakres działań o analizę ruchu w sieci z poszczególnych urządzeń. Nowa usługa działa już w Danii. W tym roku zostanie wprowadzona na kolejnych rynkach, w tym w krajach bałtyckich.

Coraz więcej internautów łączy się z siecią za pomocą smartfonów i tabletów. Użytkownicy internetu nie siedzą już biernie przed monitorem w pracy czy w domu. Są mobilni i oczekują konkretnych treści w danym momencie. To stawia nowe wyzwania przed firmami, które prowadzą działalność sprzedażową i marketingową online. Wydawcy muszą wziąć pod uwagę dostęp do ich płatnych i darmowych treści przez urządzenia mobilne. Domy mediowe i agencje reklamowe powinny uwzględniać komunikację sprofilowaną pod kątem specyfiki użytkowników smartfonów i tabletów. Reklamodawcy mają nowe możliwości dotarcia do konsumentów.

– Świadomość tego trendu powinna się przekładać na nowy model obecności biznesowej w sieci, zarówno wizerunkowej, jak i sprzedażowej – tłumaczy Vesna Zakarič, International Sales and Marketing Director, Board of Directors Member w firmie Gemius. – Jeśli mamy do czynienia z rynkiem, gdzie co czwarte bądź co trzecie wejście do sieci odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych, trzeba ten fakt uwzględnić, aby nie stracić kontaktu z tą grupą obecnych lub potencjalnych e-klientów. Punktem odniesienia dla zmiany strategii obecności marki w sieci powinny być potrzeby i preferencje mobilnych użytkowników sieci oraz wymogi technologiczne – wyjaśnia Zakarič.

Jak mówi, w praktyce może to się sprowadzać do dostosowania serwisów do ekranów tabletu bądź smartfona, zwiększenie komunikacji o aplikacje dedykowane na te urządzenia, z uwzględnieniem różnych systemów operacyjnych.

Pierwsze statystyki ruchu w sieci z poszczególnych urządzeń, tj. smartfonów, tabletów i komputerów zostały udostępniane w Danii. Okazało się, że 60 proc. tamtejszych internautów przegląda serwisy internetowe przy pomocy smartfonów, a 39 proc. tabletów. Najpopularniejszą stroną wśród duńskich użytkowników sieci jest ekstraeladet.dk, internetowy tabloid, podczas gdy właściciele tabletów i komputerów osobistych korzystają najczęściej z dr.dk, strony z programem telewizyjnym (dane za styczeń 2014).

Pomiar internetu z uwzględnieniem źródeł ruchu w sieci to kolejna funkcjonalność dostępna w badaniu gemiusAudience, które Gemius prowadzi obecnie w ponad 30 krajach w regionie EMEA (Europa, Afryka Północna i Bliski Wschód). Ostatnio rozszerzono je o pomiar ruchu z aplikacji mobilnych (Izrael, Łotwa i Węgry) oraz pomiar oglądalności materiałów audio i wideo (Bośnia i Hercegowina, Czechy, Izrael, Litwa, Polska, Turcja, Węgry). Celem badania jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR.

Do schowka> Drukuj

Kraj

Dania

Komentarz:

Vesna Gordon (Zakarič)

Chief Sales Officer at Gemius

Gemius expert in online and offline business analytics and research. As a manager,  Vesna is dedicated to business knowledge development around Gemius technology and establishing new industry practices based on the company’s previous experience, with a focus on clients and market needs.

At Gemius, as CSO and member of the Board of Directors, she is responsible for sales and business processes in general, improving the existing and developing new go-to-market models.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.