Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2020-04-01 09:31

Branża odzieżowa zwiększa aktywność

Branża odzieżowa zwiększa aktywność

Ogłoszony w marcu b.r. stan epidemii i związane z nim ograniczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej w oczywisty sposób wymusiły na wielu firmach modyfikację dotychczasowych działań marketingowych. Gemius przyjrzał się zmianom w aktywności reklamowej poszczególnych branż na przestrzeni 6 tygodni (od 10 lutego do 22 marca).

Branżą, na którą ostatnie tygodnie miały szczególnie negatywny wpływ, była oczywiście turystyka. Jak wynika z przedstawionych niżej danych, działające na tym rynku marki w znacznym stopniu zredukowały wolumen emitowanych reklam – w okresie 16-22 marca spadek wyniósł 37% w stosunku do tygodnia poprzedzającego i średnio 13% na przestrzeni 6 analizowanych tygodni. Co zaskakuje, mniej aktywna reklamowo była również branża farmaceutyczna. Swoje działania zintensyfikowały natomiast marki oferujące produkty do domu (household products oraz household equipment, furniture and decorations), sprzęt komputerowy i audio-wideo, a także napoje i alkohol. Największy wzrost wolumenu kampanii cross-mediowych odnotowano jednak w branży odzieżowej – 12% w stosunku do poprzedniego tygodnia oraz średnio 19% w całym analizowanym okresie.

Źródło: gemiusAdReal. Dane prezentują średnią dynamikę pomiędzy 7. a 12. tygodniem bieżącego roku oraz różnicę procentową w wolumenie kampanii realizowanych w tygodniu 16-22.03 względem tygodnia poprzedzającego.

Biorąc pod uwagę dzienne wolumeny emisji zaobserwować można ponad dwukrotny wzrost liczby kontaktów reklamowych w branży odzieżowej. W ostatnim tygodniu badanego okresu było ich 1,3 mld, natomiast w pierwszym (7. tydzień tego roku) – 633 mln. Wynik ten wypracowany został głównie na platformie mobile, dla której zasięg na przestrzeni ostatnich 6 tygodni wyniósł 81% populacji badania gemiusAdReal (ok. 28 mln osób). Przekłada się to na 22,8 mln realnych użytkowników.

Źródło: gemiusAdReal

Pozostałe typy mediów, a więc telewizja, radio i komputery stacjonarne oraz laptopy, stale dobudowywały zasięg kampanii marek odzieżowych, by ostatecznie zwiększyć go o dodatkowe 12 punktów procentowych. Całkowity zasięg branży w okresie 10.02 – 22.03 wyniósł 93%, a więc 26 mln realnych użytkowników.

Źródło: gemiusAdReal

Okazuje się, że zwiększonej intensywności działań reklamowych w tej branży towarzyszył wzrost zainteresowania witrynami sklepów sprzedających odzież i obuwie. Na przestrzeni 6 analizowanych tygodni liczba użytkowników odwiedzających top 10 (pod względem liczby odsłon) sklepów wzrosła o 1,5 mln, a liczba wygenerowanych odsłon – o 55,1 mln.

Wśród witryn z największą liczbą odsłon w tygodniu 16-22 marca znalazły się: 

W przypadku kilku wymienionych marek udało się zaobserwować wyraźną zbieżność pomiędzy realizowanymi działaniami reklamowymi a zwiększoną aktywnością internautów na stronach sklepów. Korelację taką widać m.in. w przypadku firm należących do grupy LPP – Reserved, Sinsay i Mohito. Każda z nich zintensyfikowała działania reklamowe w marcu, promując nowe kolekcje.

Na witrynach wszystkich trzech marek odnotowano znaczący wzrost liczby użytkowników i odsłon generowanych w tygodniu 16-22 marca, a więc w czasie, na który przypadły najintensywniejsze działania reklamowe.

W zestawieniu sklepów oferujących odzież, które odnotowały szczególnie wysoką liczbę odsłon, znalazły się także marki sprzedające buty: CCC oraz eobuwie.pl. W badaniu gemiusAdReal są one ujęte w kategorii „trade”, a więc nie zwiększają wolumenu kampanii z branży odzieżowej, jednak także w ich przypadku intensyfikacja działań w marcu jest widoczna.

Zarówno w przypadku CCC, jak i eobuwie, zauważalny jest skokowy wzrost liczby odsłon i użytkowników w dwóch ostatnich analizowanych tygodniach.

- Konsumenci nie mogą obecnie realizować swoich zakupowych potrzeb stacjonarnie, a jedynym rozwiązaniem tego problemu jest przeniesienie się do świata online’u. – komentuje Katarzyna Binert, E-commerce Manager w Gemiusie - Sklepy odzieżowe płacą ogromne czynsze w galeriach handlowych, naturalne jest więc, że chcąc zminimalizować straty wynikające z aktualnych ograniczeń, starają się zachęcić konsumentów do e-zakupów. Przygotowują liczne promocje dla nowych i obecnych klientów, a następnie reklamują je w kanałach digital. 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

dane

Kraj

Polska