Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-07-13 09:30

Rumunia: Kto i gdzie kupuje online?

Rumunia: Kto i gdzie kupuje online?

Gemius przyjrzał się strukturze użytkowników najpopularniejszych sklepów internetowych w Rumunii na przełomie ostatnich 3 lat – wiemy już, który z nich zyskał, a który stracił na popularności oraz kto najchętniej kupuje w sieci.

Sukces Emag.ro

Najpopularniejsze e-sklepy w Rumunii w ciągu ostatnich dwóch latach to Alibaba.com, Altex.ro, Amazon.com, Cel.ro, Elefant.ro, Emag.ro, Evomag.ro i Flanco.ro (kolejność alfabetyczna). Według danych z maja 2016 roku palmę pierwszeństwa wśród nich dzierży Emag.ro z liczbą użytkowników przekraczającą 2 mln (27,7 proc. zasięgu wśród internautów). Na kolejnych miejscach w maju 2016 roku uplasowały się Alibaba Group (25,6 proc.) i Altex.ro (12,3 proc.).

E-commerce popularne wśród młodych

Rynek e-commerce w Rumunii w latach 2014–2016 doświadczał dynamicznych zmian. Liczba użytkowników sklepów online wahała się od około 5,3 mln w maju 2014 roku, następnie 5,6 mln w maju 2015 roku, do około 4,5 mln w maju 2016 roku. Różnice widoczne są także w strukturze użytkowników e-sklepów. O ile w ujęciu procentowym osoby w wieku 25–44 lat na przestrzeni ostatnich dwóch lat niezmiennie stanowią ok. 50 proc. użytkowników sklepów internetowych w Rumunii, tak wśród innych grup możemy zauważyć duże zmiany.

Z danych Gemiusa wynika, że zmniejszyły się grupy internautów w wieku 14─19 i 45─54 lat, będące użytkownikami sklepów online. W maju 2014 roku strony e-commerce odwiedzało 57 proc. internautów w wieku 14─19 lat, podczas gdy w maju 2016 roku było to 50 proc. Podobne zmiany zauważamy w przypadku internautów w wieku 45─54 lat ─ w maju 2014 roku 65,6 proc. przedstawicieli analizowanej grupy odwiedziło strony WWW e-sklepów, a dwa lata później ─ w maju 2016, było to 61,1 proc. Odwrotną tendencję obserwujemy w przypadku użytkowników w wieku 34─44 lat. Jeszcze dwa lata temu domeny e-sklepów docierały do 55,5 proc. internautów, natomiast w maju 2016 roku było to już 60 proc.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Kraj

Rumunia