Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża

Historia

Złote początki (1999 – 2001)

Na początku funkcjonowaliśmy pod nazwą Global eMarketing. Naszym pierwszym projektem był system GeMius, który służy do mierzenia różnych wskaźników na stronach internetowych.

Firma rozwija ofertę badawczą (2002)

Szybko rozwinęliśmy skrzydła. Zmieniliśmy nazwę na Gemius. W związku z dużym zapotrzebowaniem na nasze usługi poszerzyliśmy swoją ofertę o dwa narzędzia. Pierwsze z nich, gemiusDirectEffect, pokazuje skuteczność kampanii reklamowych. Drugi nowy produkt to gemiusAdHoc, czyli badania konsumenckie prowadzone w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Natomiast nasz dotychczasowy system GeMius otrzymał nową nazwę – gemiusTraffic.

Gemius dokonuje przełomu na rynku badań internetowych (2003)

Wkrótce opracowaliśmy metodę badania internetu, która pozwala oszacować rzeczywistą liczbę użytkowników odwiedzających dane strony WWW (ang. real users). Algorytm ten ma znaczenie przełomowe dla rozwoju internetu jako medium reklamowego, ponieważ bierze pod uwagę czynniki mogące potencjalnie zaburzyć otrzymany wynik. Uwzględnia on na przykład kasowanie przez internautę tzw. ciasteczek (ang. cookies), zmianę przeglądarki czy korzystanie z jednego komputera przez kilka osób.

Wykreowana przez nas metoda łączy dane pochodzące z dwóch typów badań: user-centric i site-centric. Celem badania user-centric jest pomiar cech społeczno-demograficznych (np. płeć, wiek, miejsce zamieszkania) internautów korzystających z poszczególnych stron WWW. Z kolei badanie site-centric umożliwia między innymi ustalenie częstości wizyt na danej stronie WWW, średniego czasu trwania poszczególnej wizyty czy liczby odsłon danej strony internetowej. Analiza wzajemnych relacji między danymi płynącymi z obu tych typów badań umożliwia naszym klientom podjęcie właściwej strategii.

Opisaną wyżej metodę zaprezentowaliśmy w Los Angeles podczas konferencji Europejskiego Stowarzyszenia Badaczy Opinii Publicznej i Rynku (ang. European Society for Opinion and Marketing Research, ESOMAR). Wtedy też przedstawiliśmy wyniki pierwszego na świecie pomiaru cech społeczno-demograficznych internautów. Artykuł pokonferencyjny można pobrać ze strony ESOMAR-u. Nasze badanie nazwaliśmy Prawdziwy Profil i wprowadziliśmy je w pierwszej kolejności na rynek polski.

Początek długofalowej współpracy z PBI (2004)

W efekcie połączenia naszych sił z firmą Polskie Badania Internetu (PBI) badanie Prawdziwy Profil przekształciliśmy w badanie Megapanel PBI/Gemius, które w skali globalnej nazywa się gemiusAudience. PBI jest do dziś naszym kluczowym partnerem biznesowym na rynku polskim.

Po raz pierwszy opublikowaliśmy wyniki badania Megapanel PBI/Gemius w styczniu 2005 roku. Zaprezentowane dane dotyczyły popularności e-wydawców i stron internetowych w październiku 2004 roku. Od tamtej pory wyniki badania publikujemy w cyklu miesięcznym.

Dzięki badaniu Megapanel PBI/Gemius nasi klienci mogą dowiedzieć się na przykład tego, z jakich krajowych i globalnych stron WWW korzystają użytkownicy sieci, jakich treści szukają oni w internecie, kim są, a także gdzie są najbardziej aktywni.

Nasze badanie stało się impulsem rozwoju polskiego internetu. Do dziś służy ono reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii marketingowej online. Z kolei e-wydawcy na podstawie dostarczanych przez nas danych szacują, jaki mają udział w rynku internetowym, i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.

Badanie Megapanel PBI/Gemius pod nazwą gemiusAudience prowadzimy obecnie w ponad 30 innych krajach. W 9 z nich realizujemy je na zlecenie organizacji z branży mediowej.

W 2004 roku wprowadziliśmy narzędzie do emitowania reklam w sieci. Nazwaliśmy ją AdOcean. Dzięki temu rozwiązaniu nasi klienci mogą kompleksowo zarządzać kampaniami reklamowymi online.

Międzynarodowy sukces (2005 – 2009)

Naszą ekspansję na rynki zagraniczne rozpoczęliśmy w 2005 roku od Estonii, Litwy i Ukrainy. Następnie w 2006 roku poszerzyliśmy obszar działania o rynek łotewski. Jeszcze w tym samym roku współpraca z węgierskim oddziałem firmy badawczej Ipsos przerodziła się w realizację projektów badawczych także w tym kraju. Wkrótce stanęliśmy do przetargu w Danii, którego rozstrzygniecie przyniosło nam w kolejnym roku następny zagraniczny kontrakt. Wtedy też zdecydowaliśmy o objęciu badaniem Chorwacji, Słowenii oraz Rosji. W 2008 roku listę rynków, na których funkcjonujemy, rozszerzyliśmy także o Bułgarię, Czechy i Słowację. Rok później rozpoczęliśmy działalność na Białorusi.

W 2006 roku wprowadziliśmy narzędzie analityczne gemiusHeatMap, które za pomocą mapy cieplnej pokazuje miejsca na stronie internetowej, w które najczęściej klikają internauci. Dzięki niemu nasi klienci mogą analizować zachowania użytkowników sieci na konkretnej stronie WWW.

Dwa lata później w rozwój naszej firmy zaangażował się dom maklerski Trigon. Wykupił on 100 proc. udziałów Gemiusa.

Ekspansja poza Europę i nowa jakość badań internetu (2010 – 2012)

Następnym celem, jaki sobie wyznaczyliśmy, była kontynuacja ekspansji na zagraniczne rynki. W 2010 roku zaczęliśmy badać internet w Bośni i Hercegowinie, a w 2011 roku rozszerzyliśmy naszą działalność na Izrael i Turcję. W kolejnym roku objęliśmy badaniem Mołdawię i Serbię. Od 2012 roku działamy także na rynku portugalskim.

W 2009 roku stworzyliśmy nowe narzędzie analityczne. Jest nim gemiusStream, który służy do pomiaru wskaźników związanych z umieszczonymi w sieci materiałami audio i wideo. W rezultacie nasi klienci mogą dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy sieci korzystają z multimediów.

Narzędzie gemiusStream wprowadziliśmy jako element badania gemiusAudience w Danii. Reklamodawcy, domy mediowe i wydawcy z tego kraju otrzymują dane, które pozwalają porównywać materiały audio i wideo pod względem szeregu wskaźników oraz badać profil społeczno-demograficzny ich użytkowników. W tym okresie podobną wiedzę uzyskują rynki: czeski, węgierski, litewski, macedoński, polski i turecki.

Trzy lata później stworzyliśmy kolejne narzędzie analityczne – gemiusPrism. Pomaga ono przedsiębiorcom przede wszystkim w analizowaniu ogromnych zbiorów danych, które nazywa się zbiorami big data.

W tym samym czasie postanowiliśmy wykorzystać wiedzę i doświadczenie naszych specjalistów, więc rozpoczęliśmy budowę struktur consultingowych.

Gemius wspiera rozwój biznesu w sieci (2013 – 2014)

W ostatnich latach zdecydowaliśmy, że skupimy się na specjalizacji w obszarze handlu internetowego. Z tego względu w 2013 roku stworzyliśmy narzędzie analityczne gemiusShopMonitor. Dzięki niemu nasi klienci mają możliwość porównania wyników własnego sklepu internetowego z wynikami osiąganymi przez konkurencję. Mogą oni też zestawiać wyniki swoich stron WWW z danymi, które dotyczą całej branży, a w rezultacie poznać zajmowane miejsce na rynku i udoskonalić prowadzoną działalność biznesową

W tym samym roku na rynkach zagranicznych poszerzyliśmy naszą ofertę o narzędzie gemiusRecommend. Służy ono do polecania konkretnych produktów klientom sklepów internetowych.

W 2013 roku zaczęliśmy działać także w krajach Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej (region MENA). Od tego roku obsługujemy też rynek macedoński i rumuński.

Pogłębiamy także swoje kompetencje z zakresu badań mobilnego internetu. Krajem, który jako pierwszy uzyskał dostęp do wiedzy o użytkownikach tabletów i smartfonów, są Węgry.

Cały czas osiągamy sukcesy na arenie międzynarodowej. W 2014 roku wygraliśmy przetarg w Belgii i Luksemburgu. Kolejny raz zwyciężyliśmy także w Czechach.

2015 z IAB Europe Research Award

W maju Gemius wygrał konkurs organizowany przez IAB Europe w kategorii badanie internetu (ang. audience research). Statuetkę przyznano za projekt nowej metodologii, dzięki której wydawcy mogą poznać swój całkowity zasięg ze wszystkich urządzeń (Behavioral Panel Synthesis, BPS). 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.