Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-03-21 08:57

Czy urządzenia Huawei są popularne w Europie?

Jak wygląda internet mobilny w Europie? Tym razem w analizie przygotowanej przez Gemiusa można przyjrzeć się marce Huawei. 

Jak pokazuje pomiar ruchu na stronach WWW w styczniu 2015 i 2016 roku, urządzenia Huawei nie stanowią grupy tych najczęściej używanych do przeglądania stron WWW w krajach Europy. Jednak okazało się, że odsetek odsłon stron krajowych wykonywanych na tych urządzeniach zwiększył się w ciągu roku w dziesięciu z osiemnastu analizowanych krajów.

Białoruś – najwięcej odsłon i największy spadek

Najwięcej odsłon na urządzeniach Huawei wykonano w styczniu 2016 roku na Białorusi (8,6 proc.). Pomimo najwyższego odsetka odsłon na tych urządzeniach z całej analizowanej grupy krajów Europy, na Białorusi odnotowano jednak spadek liczby odsłon na urządzeniach Huawei. W styczniu 2015 roku wynosił on bowiem 12,7 proc. (źródło: gemiusPrism).

W Polsce coraz więcej odsłon

Czy Robert Lewandowski, firmujący swoją twarzą markę m.in. w Polsce, wpłynął na zwiększenie popularności Huawei wśród użytkowników sieci? Choć ciężko wyrokować, czy akurat to wpłynęło na decyzję internautów, niewątpliwie w Polsce nastąpił wzrost ruchu z urządzeń Huawei. W styczniu 2015 roku odsetek odsłon stron krajowych na tych urządzeniach wyniósł zaledwie 0,8 proc. W styczniu 2016 roku było to już 3,5 proc. odsłon.

Największy wzrost na Słowacji

Największy wzrost ruchu z urządzeń Huawei odnotowano na Słowacji. W styczniu 2015 roku odsetek odsłon stron WWW wykonanych na urządzeniach tej marki wyniósł 3,9 proc. W styczniu 2016 roku osiągnął on 7 proc. całkowitej liczby odsłon.

Ukraina na końcu listy

Najmniej odsłon stron krajowych na urządzeniach Huawei wykonano w analizowanym miesiącu na Ukrainie – zaledwie 0,5 proc. To tyle samo, co rok wcześniej – w styczniu 2015 roku.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza