Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2020-10-02 08:43

Komitet Badań Radiowych i Gemius we wspólnym projekcie badania jednoźródłowego

Komitet Badań Radiowych i Gemius we wspólnym projekcie badania jednoźródłowego

1 października br. Komitet Badań Radiowych i firma Gemius podpisały umowę, na mocy której rozpoczęły współpracę w zakresie pomiaru audytorium stacji radiowych w ramach jednoźródłowego badania mediów w Polsce.

Celem nawiązanej współpracy jest opracowanie metodologii pomiaru radia w badaniu jednoźródłowym, optymalizacja metodologii pomiaru pasywnego oraz wypracowanie rozwiązania umożliwiającego szczegółowe monitorowanie rynków lokalnych. Wspólne rozwiązanie umożliwi dostęp do unikalnych informacji o współkonsumpcji mediów.

Aktualny standard - Radio Track - realizowany na zlecenie KBR przez Kantar Polska, w badaniu jednoźródłowym będzie dodatkowo pełnił rolę badania założycielskiego, opisującego strukturę konsumpcji mediów (w tym radia) aktualizowaną w cyklu miesięcznym. Jest to jedno z największych badań trackingowych przeprowadzanych w Polsce, dopasowywane do potrzeb i możliwości rynku radiowego. Z kolei pasywny pomiar konsumpcji mediów (w tym słuchalności stacji radiowych), bazujący na panelu jednoźródłowym, to innowacyjne, autorskie rozwiązanie Gemius, wielokrotnie nagradzane na arenie międzynarodowej.

Wykorzystanie wspólnego potencjału, wieloletniego doświadczenia i wiedzy eksperckiej Komitetu Badań Radiowych pozwoli przyczynić się do rozwoju jednoźródłowego badania mediów w Polsce.

KBR od wielu lat ze szczególną troską dba o poprawność realizacji badania Radio Track, śledzi trendy na światowych rynkach, sprawdzając możliwości ich adaptacji na polskim rynku oraz prowadzi dyskusje z niezależnymi konsultantami. To jedyne kompleksowe badanie audytorium radiowego na rynku w Polsce, które obejmuje pomiarem niemal wszystkie koncesjonowane polskie stacje radiowe nadające w obszarze kraju. Tego typu badanie, realizowane metodą DAR (Day After Recall), istnieje obecnie na wszystkich wiodących rynkach Europy m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Austrii, Czechach, Słowacji, Słowenii, w krajach skandynawskich dla stacji lokalnych i regionalnych, a także w Bułgarii czy na Ukrainie. Polskie badanie słuchalności radia znajduje się w awangardzie pod względem wielkości próby, jak i prób w poszczególnych miastach będących ośrodkami lokalnej radiofonii. Współpraca z Gemius to kolejny etap w rozwoju badania radiowego i odpowiedź na aktualne potrzeby ze strony rynku. Jesteśmy przekonani, że efektem tej współpracy będzie także wzrost standardów badawczych w Polsce mówi Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR. 

Decyzja KBR o nawiązaniu strategicznej współpracy z Gemius jest dla nas z jednej strony zobowiązaniem do dalszej ciężkiej pracy, a z drugiej stanowi już teraz powód do prawdziwej dumy. Rozwijane przez nas, bazujące na autorskiej metodologii, badanie jednoźródłowe zostało po raz kolejny docenione i pozytywnie zweryfikowane przez rynek mediowy. Wierzę, że mając w KBR partnera zainteresowanego rozwojem naszego wspólnego projektu, uda nam się w Polsce wypracować docelową efektywną metodologię łączącą wszystkie zalety badań pasywnych z wynikami badań deklaratywnych, co umożliwi prezentowanie z dużą dokładnością wyników słuchalności nie tylko dużych stacji ogólnopolskich, czy sieci stacji lokalnych, ale też małych pojedynczych stacji lokalnych mówi Marcin Pery, prezes zarządu Gemius S.A.

Komitet Badań Radiowych będzie kontynuował współpracę z KRRiT nad badaniem założycielskim oraz badaniami testowymi, służącymi rozwojowi badań mediów. Tak, jak dotychczas, będzie angażował się w prace zmierzające do powołania organizacji typu JIC (Joint Industry Committee).

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

dane

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.