Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-03-31 14:29

TOP10 spotów w ukraińskiej sieci

TOP10 spotów w ukraińskiej sieci

Jakie 10 spotów reklamowych miało w zeszłym miesiącu największą widownię wśród ukraińskich internautów? Z analiz firmy Gemius wynika, że w TOP10 najwięcej było reklam słodyczy i kosmetyków. Jednak liderem została reklama sieci Kyivstar: oglądało ją 4,3 mln użytkowników sieci.

Wśród 10 reklam wideo online, które w lutym dotarły do największej liczby użytkowników ukraińskiej sieci, połowa spotów dotyczyła branży spożywczej, a jedna trzecia kosmetyków i środków higieny osobistej – wynika z analizy firmy Gemius (źródło: gemiusAdReal). Analiza uwzględnia dane z lutego, zebrane wśród internautów w wieku 14-69 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

 

Kyivstar: rekordzista w dwóch kategoriach

Reklamy słodyczy były mocno reprezentowane w TOP10, ale pierwsze miejsce pod względem liczby internautów przypadło kreacji sieci komórkowej Kyivstar. Jej kreację oglądało 4,3 mln osób. Wśród analizowanych spotów ten filmik był jednocześnie rekordzistą zestawienia pod względem liczby wyświetleń – pojawił się 8,4 mln razy. Warto zauważyć, że nie jest to jedyna reklama wideo Kyivstar w rankingu. Drugi spot tego telekomu (pozycja 9. w zestawieniu) oglądało 2,6 mln internautów.

─ Dane pokazują, że w ciągu ostatniego półrocza reklamodawcy tacy jak Kyivstar, Mondelēz i Beiersdorf byli wyjątkowo aktywni w zakresie treści wideo ─ niemal w każdym miesiącu plasowali się w rankingu TOP10 firm pod względem liczby realnych użytkowników ─ mówi Lesya Prus, menedżer regionalny w Gemiusie. ─ Luty nie był wyjątkiem. W rankingu znalazły się dwa filmy reklamowe Kyivstar, a jeden z nich zajął najwyższą pozycję w zestawieniu, docierając do przeszło 4 mln użytkowników, podczas gdy wszystkie reklamy wideo tej marki obejrzało w lutym prawie 6 mln internautów. W przypadku Mondelēz sytuacja wygląda inaczej ─ na liście znalazły się trzy reklamy tego koncernu i to właśnie ten reklamodawca osiągnął w lutym najwyższy zasięg wśród użytkowników sieci na poziomie 6,5 mln, a jego filmy w ciągu miesiąca odtworzono ponad 25 mln razy ─ dodaje ekspertka Gemiusa.

Gumy, ciastka i czekolada od Mondelēz

Najwyżej z reklam produktów spożywczych, bo na drugim miejscu w TOP10, uplasował się spot czekolady marki Korona (Mondelēz International). Natrafiło na niego 4,2 mln internautów. W zestawieniu znalazły się jeszcze dwie inne kreacje marek z portfolio Mondelēz: gumy do żucia Dirol (ponad 2,8 mln oglądających) i ciastka Oreo (niecałe 2,8 mln). Trzecie miejsce w rankingu zdobył spot promujący markę Colgate (Colgate-Palmolive Company). Oglądało go 3,9 mln internautów. To jedna z trzech reklam kosmetyków i produktów higieny osobistej, jakie znalazły się w TOP10. Poza spotami pasty Colgate były to także kreacje produktów marki Nivea oraz Nivea Men (Beiersdorf AG).

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media, reklama

Kraj

Ukraina

Komentarz:

Lesya Prus

Head of both Ukrainian and Russian branch and industry expert