Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2018-05-15 09:00

W kwietniu kultura i rozrywka popularna online

W kwietniu kultura i rozrywka popularna online

Serwisy związane z kulturą i rozrywką cieszyły się popularnością wśród internautów nie tylko na przestrzeni tygodnia roboczego, ale przede wszystkim w soboty. Na stronach WWW o tej tematyce internauci spędzili w szósty dzień tygodnia więcej czasu niż w dni powszednie. Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa o tym, jak Polacy korzystali z sieci w kwietniu 2018 roku.

Okazuje się, że aktywność internautów korzystających z komputerów osobistych i laptopów w kwietniu 2018 roku wyraźnie zmalała w soboty, kiedy to spędzili oni przeciętnie znacznie mniej czasu w sieci niż w pozostałe dni miesiąca - średnio 1 godz. 54 min w soboty w porównaniu z 2 godz. 7 min w pozostałe dni (źródło: badanie Gemius/PBI, kwiecień 2018). Tendencja ta nie dotyczy stron związanych z kulturą i rozrywką, ponieważ serwisy o tej tematyce cieszyły się znacznie większą popularnością właśnie w szósty dzień tygodnia. Warto zwrócić uwagę na to, że strony te były również popularne w poniedziałek 2 i 30 kwietnia, czyli w Poniedziałek Wielkanocny oraz tuż przed długim majowym weekendem.

W soboty wygrywają urządzenia mobilne

Z danych wynika, że w soboty znacznie chętniej przeglądaliśmy strony WWW na urządzeniach mobilnych niż na ekranach komputerów osobistych i laptopów. Internauci surfujący po sieci w soboty za pomocą urządzeń mobilnych wygenerowali w ten dzień średnio o 4 odsłony mniej niż w dni powszednie (liczba odsłon wykonanych w soboty wyniosła średnio 36 na jednego użytkownika, a w pozostałe dni tygodnia było to średnio 40 odsłon). Natomiast w przypadku komputerów osobistych i laptopów na użytkownika przypadły średnio 73 wykonane odsłony, a w pozostałe 6 dni - średnio 89 odsłon.

Okres poświąteczny z dala od internetu

Okazuje się, że pierwszego dnia świąt oraz w Poniedziałek Wielkanocny Polacy poświęcili na korzystanie z internetu średnio 1 godz. 43 min. Najdłużej surfowano po sieci w środę 23 kwietnia - 2 godz. 26 min. Natomiast w sobotę 28 kwietnia internauci przeznaczyli najmniej czasu na przeglądanie stron WWW, ponieważ zajęło im to 1 godz. 31 min.

W kwietniu z internetu skorzystało 27,8 mln Polaków (13,6 mln kobiet oraz 14,2 mln mężczyzn). Łącznie wygenerowali oni 54 mld odsłon, a przeciętny internauta spędzał w sieci 2 godz. 3 min dziennie. Najbardziej aktywnym pod względem liczby internautów dniem miesiąca był czwartek 26 kwietnia (23,1 mln osób), a najmniej osób korzystało z internetu w niedzielę 1 kwietnia (20,6 mln). Jeśli chodzi o urządzenia to za pośrednictwem komputerów osobistych i laptopów z siecią połączyło się 24,1 mln internautów. Natomiast 22 mln wykorzystywało w tym celu urządzenia mobilne, przy czym 21,6 mln internautów posługiwało się smartfonami, a 3,5 mln przeglądało strony WWW przy pomocy tabletów.

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media

Kraj

Polska