Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-09-08 07:47

Artykuły spożywcze z e-sklepów

Co piąty polski użytkownik sieci kupił produkty spożywcze w sieci. Internauci, zapytani o to, jakie znają serwisy oferujące takie artykuły, najczęściej wymieniali Tesco i Almę. Na zagranicznych stronach WWW produkty spożywcze nabyło 9 procent e-konsumentów. Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Zajrzyj do raportu.

Z najnowszego raportu o rynku e-commerce przygotowanego przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej można dowiedzieć się, że artykuły spożywcze w sieci choć raz nabyła jedna piąta internautów, robiących zakupy online (21 proc.). Takie zakupy znacząco częściej robią kobiety niż mężczyźni. Produkty z tej kategorii cieszą się też największym zainteresowaniem wśród e-konsumentów między 35 a 49 rokiem życia i osób z wykształceniem wyższym.

Tesco i Alma najpopularniejsze

W badaniu poproszono użytkowników sieci o spontaniczne wymienienie serwisów internetowych, w których można zakupić produkty spożywcze. Ankietowani najczęściej podawali Tesco i Almę – obie marki wskazało po 18 proc. respondentów. Na trzecim miejscu znalazło się Allegro, które wskazało 7 proc. badanych. Te same firmy znalazły się w pierwszej trójce najczęściej wymienianych serwisów spożywczych w zeszłorocznym badaniu. 

Zdaniem dr Jolanty Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, popularność Tesco i Almy jest zbieżna z trendami konsumenckimi. – Z jednej strony mamy dużą grupę konsumentów, którzy wybierają sklepy oferujące atrakcyjne ceny, z drugiej grupę mniejszą, wydająca znacznie więcej pieniędzy na produkty spożywcze – mówi.

Jej zdaniem popularność e-zakupów żywnościowych w gronie internautów pomiędzy 35 a 49 rokiem życia również nie zaskakuje. – W tej grupie wiekowej znajdują się najczęściej osoby prowadzące szybkie, aktywne zawodowo życie, dla których wygoda zakupów internetowych jest nie do przecenienia – dodaje dr Tkaczyk.

Potencjał zagranicznych stron WWW

Okazuje się też, że niemal co dziesiąty polski internauta (9 proc.) już nabył produkty spożywcze na zagranicznych stronach WWW. Z kolei jedna czwarta (25 proc.) planuje takie zakupy w przyszłości.

– Polacy coraz więcej podróżują, odkrywają nowe, lokalne smaki. Co więcej, popularne programy kulinarne zachęcają do eksperymentowania w kuchni – mówi dr Jolanta Tkaczyk. – Nie dziwi zatem fakt, że e-konsumenci decydują się na zakup produktów żywnościowych w zagranicznych sklepach internetowych. Wiele produktów, szczególnie tych egzotycznych, nie sposób kupić w przeciętnym sklepie w Polsce – wyjaśnia dr Tkaczyk.

Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.