Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-04-28 11:17

Branża FMCG dominuje wśród reklam wideo online na Ukrainie

Branża FMCG dominuje wśród reklam wideo online na Ukrainie

Spoty żywności, napojów i kosmetyków zdominowały ranking 10 reklam wideo, które miały w zeszłym miesiącu największą widownię w ukraińskim internecie. Na pierwszym miejscu w TOP10 znalazła się kreacja Coca-Coli, którą oglądało 5,9 mln osób i która odnotowała 15,5 mln wyświetleń.

Ukraiński internet był w marcu miejscem intensywnych kampanii firm sektora FMCG. Aż 9 na 10 reklam wideo online, które dotarły do największej liczby użytkowników sieci, dotyczyło żywności, napojów, kosmetyków lub środków higieny osobistej – wynika z analizy firmy Gemius (źródło: gemiusAdReal). Analiza uwzględnia dane z ostatniego miesiąca zebrane wśród internautów w wieku 14-69 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Między Coca-Colą a Sandorą

Zestawienie TOP10 otwierają i zamykają reklamy napojów. Na pierwszym miejscu znalazł się spot Coca-Coli (The Coca-Cola Company), który oglądało 5,9 mln osób. To lider zestawienia, z wyraźną przewagą liczby oglądających nad pozostałymi reklamami. Intensywny charakter kampanii Coca-Coli podkreśla także największa w zestawieniu liczba wyświetleń tej kreacji: 15,5 mln. Dziesiątą pozycję w rankingu zajęło wideo napojów Sandora (PepsiCo), które zostało wyświetlone 2,4 mln osób. W marcu wielu internautów korzystających z komputerów oglądało także produkcje reklamujące słodycze z portfolio firmy Mondelēz International. W TOP10 znalazły się trzy spoty tego koncernu: dwa promujące czekoladę Korona (odpowiednio: 3,7 i 2,6 mln oglądających) i jeden zachęcający do ciastek Oreo (2,9 mln). To kontynuacja mocnej obecności w sieci kreacji firmy Mondelēz, która zaznaczyła się także w lutym.

Letgo – jedyny spot spoza branży FMCG

W marcowym rankingu wideo branży spożywczej przeplatały się ze spotami promującymi kosmetyki i środki higieny osobistej. W tej kategorii reklam najwięcej oglądających – 3,6 mln – miała kreacja marki Nivea Men (Beiersdorf AG). Tuż za nią uplasował się spot promujący Colgate (Colgate-Palmolive Company), który oglądało 3,2 mln osób. Nieco mniej, 2,5 mln oglądających, odnotowała kreacja Gliss Kur (Henkel AG & Co). Jedyną w rankingu reklamą, która nie promowała produktów z grupy FMCG, był spot serwisu Letgo (Letgo Group), który wyświetlił się 2,8 mln internautów surfujących na laptopach i komputerach osobistych.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media, reklama

Kraj

Ukraina