Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-04-01 14:17

Ciekawostki tygodnia: Eyetracking, popularność w internecie i Facebook

Najświeższa porcja ciekawostek, przydatnych informacji i newsów. Dominik Wieprzowski, analityk biznesowy z firmy Gemius, przygotował porcję artykułów z którymi zdecydowanie warto się zapoznać.

Eyetracking to narzędzie znane już od długiego czasu, jednak nie tak często stosowane, a szkoda. Czy wiesz, że istnieje zależność pomiędzy zasięgiem posta na Facebooku a załączonym w nim zdjęciem lub filmem? Wynika z niej, że posty zawierające takie zdjęcia lub filmy, na których w sposób maszynowy można odnaleźć twarz, osiągają wyższe zasięgi. To ciekawe zjawisko może mieć wiele przyczyn. Jedno z wyjaśnień znajdziesz tutaj.

Jakie treści stają się najpopularniejsze na świecie? O której godzinie należy je opublikować? Co trzeba zrobić, aby w ciągu kilku godzin zostać najbardziej poczytnym medium w internecie? Analiza na podstawie aktywności w serwisie Reddit dostarcza wielu cennych danych o życiu informacji w dobie internetu.

Coś dla fanów gier – czyli gra w grze. Za pomocą bardzo specyficznych błędów, do gry Mario wstrzyknięto kod, zmieniający typowego Mario na... Flappy Birds. Sześciominutowy filmik pięknie wyjaśnia zasadę działania, a także prezentuje rozgrywkę.

Badania na bliźniakach w związku z przebywaniem w kosmosie to coś, co do dzisiaj intryguje naukowców. Słyszałeś o teorii, według której osoba przebywająca w przestrzeni kosmicznej rośnie na skutek zmniejszonej grawitacji? Cóż... to prawda – dowiedz się więcej.

Czy wiesz, że producenci projektują nie tylko wygląd samych butelek, puszek, opakowań, ale także dźwięk, jaki dany pojemnik wydaje podczas otwierania i nalewania napoju? Przeczytaj o tym mało znanym fakcie.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

artykuł

Autor:

Dominik Wieprzowski

analityk biznesowy w firmie Gemius

Specjalizuje się w dziedzinie statystycznej analizy zachowań użytkowników oraz personalizacji treści. Ma na swoim zawodowym koncie udział w budowie kilku tematycznych portali internetowych. Od lat związany z Gemiusem na rynku polskim i tureckim, gdzie wspiera klientów od strony analitycznej, metodologicznej i konsultingowej

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem