Ciekawostki tygodnia: social media i AdWords
Co ciekawego znaleźć można w sieci w tym tygodniu? Dla tych, którzy lubią być na bieżąco kolejna, cotygodniowa porcja ciekawostek, z którymi warto się zapoznać. Zestawienie najbardziej interesujących informacji z sieci przygotował Dominik Wieprzowski, analityk biznesowy z firmy Gemius.
Dzięki obecności mediów społecznościowych np. takich portali jak Facebook czy Twitter możemy przeprowadzać wiele badań na ogromnych grupach internautów. Czego można się dowiedzieć przez 5 lat badania mediów społecznościowych? Sprawdźcie artykuł Jana Zająca.
AdWords w pigułce? Tym razem jednak od zupełnie innej strony - artykuł przeznaczony dla osób, które chcą zdecydować się na optymalizację swoich wydatków w SEM.
Marzec 2016 miesiącem przełomowym w dziedzinie sztucznej inteligencji. Algorytm DeepMind przygotowany przez Google zdołał pokonać Lee Sedola - jednego z mistrzów Go. Do tej pory maszynom nie udawało się skutecznie wygrywać z zawodnikami z najwyższej półki w Go. Wygrana DeepMind to dowód na to, że pracownicy Google postawili pierwszy krok na drodze do ulepszania algorytmów sztucznej inteligencji. Sam pojedynek zakończył się ostatecznie wynikiem 4-1, a niektóre ruchy podejmowane przez DeepMind określane były jako "niespotykane".
Dlaczego algorytmy optymalizacji treści mogą okazać się złe oraz o jednym ze znanych błędów poznawczych - zapraszam do lektury artykułu.
473 to nowa magiczna liczba - właśnie tyle genów ma nowa sztuczna komórka stworzona w jednym z laboratoriów. Jest to ogromne osiągnięcie nauki - genom tej komórki jest obecnie najmniejszy spośród wszystkich nam znanych. Co więcej, komórka ta jest zdolna do replikacji i w pełni funkcjonalna - tym samym budząc jeszcze większy zachwyt.
Kolejny krok w rozwoju technologii odnawialnych źródeł energii - tym razem naukowcy z MIT opracowali wieże solarne, które są w stanie wytworzyć nawet dziesięciokrotnie więcej energii niż stosowane obecnie panele słoneczne.
Już wkrótce kolejna porcja ciekawostek!
Autor:
analityk biznesowy w firmie Gemius
Specjalizuje się w dziedzinie statystycznej analizy zachowań użytkowników oraz personalizacji treści. Ma na swoim zawodowym koncie udział w budowie kilku tematycznych portali internetowych. Od lat związany z Gemiusem na rynku polskim i tureckim, gdzie wspiera klientów od strony analitycznej, metodologicznej i konsultingowej
Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem