Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2013-06-12 22:00

Czas na dietę, odchudzanie i fitness w sieci

Średnio niemal 6 proc. internautów przynajmniej raz w miesiącu odwiedza strony dotyczące diety, odchudzania i fitnessu. Częściej w styczniu niż we wrześniu, a najchętniej portal Vitalia.pl.

Gemius przeanalizował strony poświęcone zdrowemu stylowi życia, poradom żywieniowym i sportowym. Okazuje się, że w marcu 2013 roku serwisy tego typu odwiedziło 1,2 mln internautów. Niemal 64 proc. wszystkich ich odbiorców stanowią kobiety. Strony www o tej tematyce częściej śledzą również osoby w wieku 25-34 lata (31 proc.), internauci z wykształceniem niepełnym wyższym lub wyższym (47 proc.), mieszkańcy wsi (28 proc.) oraz miast do 20 tys. mieszkańców (19 proc.), a także użytkownicy z województwa mazowieckiego (17 proc.).

Analizy pokazują, że na strony poświęcone zdrowemu stylowi życia, poradom żywieniowym i sportowym internauci najczęściej zaglądają w styczniu, a najrzadziej we wrześniu.

– Zainteresowanie tematyką odżywiania i zdrowia to pozytywny przejaw, zwłaszcza ze względu na panującą epidemię otyłości – komentuje Anna Januszewicz z Instytutu Psychodietetyki. – Sondaże pokazują, że około 70 proc. młodych osób poszukuje w sieci informacji na ten temat. Ma to jednak swoje dobre i złe strony. Cieszy zainteresowanie tematyką zdrowego stylu życia, ale w wielu przypadkach niepokoi nierzetelność informacji prezentowanych na stronach internetowych. Powoduje to pewien chaos informacyjny, pogłębia się w społeczeństwie wiara w mity dotyczące odchudzania, szczególnie, gdy internet zastępuje porady profesjonalistów – uzupełnia Januszewicz.

Zdaniem ekspertki, portale poświęcone tematyce zdrowia przynoszą korzyści tylko wtedy, gdy zawierają poprawne merytorycznie informacje, a użytkownik jest na tyle świadomy, że potrafi odróżnić je od wiedzy potocznej.

Analizy pokazują, że na strony poświęcone zdrowemu stylowi życia, poradom żywieniowym i sportowym internauci najczęściej zaglądają w styczniu, a najrzadziej we wrześniu. Natomiast najpopularniejszym serwisem poświęconym dietom, odchudzaniu i fitness jest Vitalia.pl, który w marcu 2013 roku odwiedziło niemal 590 tys. użytkowników. Wśród najczęściej przeglądanych witryn znalazły się także Fitness.sport.pl (159 tys.) oraz Pomper.pl (120 tys.).

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej grupie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www i stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

zdrowie i uroda

Kraj

Polska