Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2013-12-23 23:00

Czy i jak spędzamy święta w Internecie

W święta rzadziej korzystamy z Internetu, rezygnujemy z odwiedzin większości stron, które na co dzień biją rekordy popularności. Z danych firmy badawczej Gemius wynika, że do sieci sięgamy przede wszystkim, aby wyszukać życzenia i poprawić humor.

Z danych firmy badawczej Gemius za 2012 rok wynika, iż w tygodniu obejmującym święta rezygnujemy z wyświetleń tych stron, które zazwyczaj cieszą się olbrzymim zainteresowaniem. W tym okresie też rzadziej niż zwykle przeglądamy Internet.

Największe spadki w okresie świątecznym notują strony rządowe, organizacji pozarządowych, władz lokalnych, szkół i uczelni oraz serwisy oferujące mapy i lokalizatory. O ile z publicznych tuż przed świętami skorzystało ponad 3,9 mln internautów (8-14 grudnia), to w czasie świąt już nieco ponad 2,5 mln użytkowników (22-28 grudnia). Na dwa tygodnie przed świętami z map i lokalizatorów korzystało ponad 3,5 mln użytkowników sieci, jednak w okresie świąt ich liczba zmalała do 2,5 mln osób. Zmiany preferencji internautów w okresie świątecznym potwierdzają również dane dotyczące stron związanych z edukacją (spadek z 7,1 mln do 5,4 mln użytkowników sieci w okresach 8-14 i 22-28 grudnia).

W okresie Bożego Narodzenia (tydzień 22-28 grudnia) zwiększa się zainteresowanie stronami oferującymi gotowe szablony życzeń, smsów i kartki internetowe.

W święta znacznie rzadziej zajmujemy się też biznesem, transakcjami finansowymi czy zakupami. Stąd znaczące spadki liczby użytkowników na stronach dotyczących biznesu, finansów i prawa (blisko 5,9 mln. vs. 4,8 mln internautów; 8-14 vs. 22-28 grudnia) czy e-commerce, tj. strony e-sklepów, serwisów aukcyjnych, zakupów grupowych, porównywarek cen (spadek z 9,6 mln do niespełna 8 mln użytkowników między 8-14 a 22-28 grudnia).

W ostatnim tygodniu grudnia spadki notują także treści związane z zakładami bukmacherskimi, kasynami online i lotto (spadek o jedną trzecią liczby internautów w okresie 22-28 grudnia w stosunku do tygodnia poprzedzającego), a także strony dla fanów literatury, fotografii i grafiki (spadek o ponad jedną czwartą).

Okazuje się jednak, że nie wszystkie strony tracą na znaczeniu. W okresie Bożego Narodzenia (tydzień 22-28 grudnia) zwiększa się zainteresowanie stronami oferującymi gotowe szablony życzeń, smsów i kartki internetowe, które można wysłać (trzykrotny wzrost liczby internautów w stosunku do tygodnia poprzedzającego ten okres). W tym czasie rośnie także liczba internautów przeglądających strony, zawierające bramki sms, dzwonki, tapety, gry, animacje i filmy na telefony komórkowe (wzrost o ponad jedną piątą). Zwiększoną popularnością cieszą się także strony z dowcipami, śmiesznymi grafikami i strony kabaretów, witryny oferujące gry dla dzieci, opowiadania, kolorowanki czy inne formy rozrywki dla dzieci, a także strony z grami komputerowymi.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Na jego podstawie reklamodawcy planują kampanie internetowe.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Kraj

Polska