Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-03-05 08:20

Czy inscreeny staną się nową walutą na rynku?

Nieustannie poszukuje się nowych wskaźników, które pokazałyby efektywność kampanii reklamowych w internecie. Jednym z nich, który od niedawna zaczyna być coraz chętniej wykorzystywany, jest widoczność reklam. Od dziś wydawcy, którzy korzystają z adserwera AdOcean firmy Gemius, mają możliwość planowania kampanii reklamowych w oparciu o ten właśnie wskaźnik.

Widoczność reklam to ostatnio jeden z najpopularniejszych tematów w branży reklamy internetowej. Jej przedstawiciele dostrzegli ogromny potencjał, jaki drzemie w możliwości planowania kampanii na podstawie reklam faktycznie wyświetlonych na ekranach komputerów czy też urządzeń przenośnych. Takie reklamy specjaliści nazywają inscreenami. Wraz z upowszechnianiem się nowego sposobu mierzenia wyświetleń coraz więcej mówi się o tym, że inscreeny mogą stać się nową walutą na rynku reklam internetowych. Mogą również zostać uznane za jeden ze wskaźników mierzenia efektywności kampanii reklamowej.

Gemius o krok przed innymi

W lutym 2015 roku firma Gemius jako jedna z pierwszych na świecie w swoim adserwerze AdOcean wprowadziła możliwość zaplanowania kampanii w oparciu o nowe wskaźniki, między innymi – inscreen oraz dwell. Wskaźnik inscreen pokazuje jaka cześć wyświetleń reklamy rzeczywiście była widoczna dla internautów. Z kolei wskaźnik dwell pokazuje to, przez jaki czas internauta miał możliwość aktywnego kontaktu z daną reklamą (ang. dwell time, DT).

– Statystyki dotyczące widoczności reklam dostępne są na rynku od ponad dwóch lat. Teraz jednak zdecydowaliśmy się zrobić krok naprzód i wprowadziliśmy możliwość zaplanowania kampanii w oparciu o cztery nowe wskaźniki – mówi Radosław Gołąb, product owner w firmie Gemius, który odpowiada za rozwój adserwera AdOcean. – Jest to o tyle istotne, że te wskaźniki mogą być początkiem nowych modeli rozliczeń między reklamodawcami a wydawcami. Mogą też sprawić, że oferta naszych klientów wzbogaci się o produkty dotychczas niedostępne i unikatowe – dodaje Radosław Gołąb.

Nowe wskaźniki

Obecnie Gemius pomaga więc zaplanować kampanię reklamową z uwzględnieniem czterech wskaźników związanych z mierzeniem jej efektywności. Opierają się one na standardach przyjętych przez stowarzyszenie IAB Europe:

  • inscreen:
    • display – wyświetlenie reklamy, która była widoczna na ekranie co najmniej w połowie przez minimum 1 sekundę,
    • video – wyświetlenie reklamy wideo, której okno było widoczne na ekranie co najmniej w połowie przez minimum 2 następujące po sobie sekundy,
  • dwell – świadoma interakcja użytkownika z reklamą (najechanie kursorem bądź w przypadku urządzeń mobilnych kliknięcie w reklamę),
  • cookie inscreen – liczba użytkowników, którzy widzieli reklamę (wygenerowali inscreeny),
  • cookie dwell – liczba użytkowników, którzy świadomie weszli w interakcję z reklamą (wygenerowali dwelle).

Powody wprowadzenia nowych wskaźników wylicza Michał Włodarczyk, head of publishers & ad networks team w Gemiusie, który odpowiada za współpracę z wydawcami: – Chcieliśmy dostarczyć naszym klientom narzędzie, które jest odpowiedzią na oczekiwania rynku. Nowa funkcjonalność jest uniwersalna. Może być wykorzystywana zarówno przy kampaniach banerowych, jak również przy kampaniach wideo, niezależnie od urządzenia, na którym wyświetlana jest reklama. Umożliwia ona też rozszerzenie oferty reklamowej naszych klientów o nowe produkty reklamowe typu premium – dodaje ekspert.

Inscreeny – nowy wskaźnik efektywności kampanii?

Obecnie do pomiaru efektywności kampanii online zwykle używa się współczynnika klikalności (ang. click through rate, CTR). Wskazuje on, jaki odsetek wyświetleń reklamy poskutkował kliknięciem w nią. Jednak współczynnik ten nie wystarcza obecnym wyzwaniom rynku reklamy internetowej. Z tego powodu podczas planowania kampanii reklamowej coraz chętniej posługuje się liczbą inscreenów, czyli reklam, które faktycznie były widoczne na ekranach komputerów, smartfonów i tabletów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

aktualności

Branża

reklama

Komentarz:

Radosław Gołąb

Dyrektor ds. rozwoju biznesu reklamowego w Gemiusie

w Gemius odpowiedzialny za rozwój produktów skierowanych na rynek reklamowy, czyli adserwera AdOcean oraz badania gemiusDirectEffect. Wcześniej przez 3 lata związany z brokerem Atmedia Sp. z o.o., gdzie specjalizował się w rozwijaniu oferty reklamowej wideo. Jest ekspertem w poszukiwaniu nowych obszarów ekspansji reklamy internetowej, mobilnej i niestandardowej.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem