Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-12-07 23:00

Czy Polacy sprawdzają prognozę pogody w internecie?

Jedna trzecia polskich internautów odwiedza serwisy pogodowe. To ponad półtorakrotnie więcej niż pięć lat temu. Użytkownicy sieci najchętniej zaglądają na strony WWW zawierające prognozę pogody od maja do sierpnia, ale to w lipcu cieszą się one największym zainteresowaniem.

Piękna polska złota jesień czy raczej wiatr, deszcz i przejmujące zimno? Wszyscy wiedzą, że jesienna aura jest nieprzewidywalna. Choć mówi się, że prognozy pogody nie sprawdzają się, od dawna cieszą się one niesłabnącą popularnością. Od jakiegoś czasu coraz większe zainteresowanie wzbudzają również prognozy pogody online. Gemius postanowił sprawdzić, ilu internautów odwiedza serwisy pogodowe i kim oni są? Gdzie najczęściej zaglądają, żeby dowiedzieć się, czy warto ubierać kalosze i brać ze sobą parasol? Odpowiedzi dostarcza infografika.

– Sprawdzanie prognozy pogody online jest jedną z czynności, którą użytkownicy podejmują przy okazji logowania do poczty, czytania wiadomości sportowych czy newsów – komentuje Krzysztof Majkowski, doradca biznesowy firmy Gemius. – Zaprezentowane na infografice dane dotyczą samych stron WWW i wskazują na trend wzrostowy, mimo że internauci korzystają też z pogodowych aplikacji mobilnych – dodaje Majkowski.

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

media

Kraj

Polska

Komentarz:

Krzysztof Majkowski

szef zespołu Gemius Consulting

Specjalizuje się w tematyce mediów społecznościowych i badań marketingowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w branży badawczej, pracował wcześniej między innymi w firmach takich jak NM Incite (a Nielsen/McKinsey company), Nielsen, Nielsen BASES i Ipsos. Ekspert w zakresie nowych technologii oraz badań konsumenckich. Realizował projekty konsultingowe i badawcze pracując w Polsce a także w Wielkiej Brytanii. 

W firmie Gemius jako szef zespołu Gemius Consulting, wspiera klientów w analizie danych, formułowaniu wniosków i wdrażaniu ich w procesie podejmowania decyzji biznesowych. 

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem