Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-06-05 08:31

Czy Polacy szukają nowej pracy… w pracy?

Czy Polacy szukają nowej pracy… w pracy?

Serwisy z ofertami pracy odwiedza 9,9 mln użytkowników sieci ─ to 40,8 proc. pełnoletnich internautów w kraju. Polacy zwykle zaglądają na nie w dni robocze (najchętniej w środy), nierzadko będąc właśnie w pracy. Na domowym komputerze przeglądają oferty średnio przez 20 min w miesiącu, w miejscu pracy o 5 min krócej.

20 mln odsłon w czasie pracy

Będąc w pracy, po stronach internetowych z ofertami zatrudnienia klikało 1,5 mln internautów (źródło: badanie Gemius/PBI). Wygenerowali w ten sposób 20 mln odsłon, spędzając na stronach z ogłoszeniami średnio 15 min w miesiącu. Pracodawców uspokajamy: osób, które odwiedzały serwisy o pracy, będąc domu, było wyraźnie więcej: 6,1 mln. Przeglądały też ogłoszenia dłużej, przeciętnie 20 min w miesiącu.

─ Analizując te liczby wiem, że część wyświetleń zostało wygenerowanych przez całą rzeszę osób pracujących w usługach HR ─ mówi Edyta Stocka, HR Manager w Gemiusie. ─ To proste, jako pracodawcy spoglądamy na to, co robi konkurencja. A branża rekrutacyjna z ogłoszeń czerpie wiedzę, gdzie pozyskiwać biznesowych partnerów do współpracy. To wszystko nie zmienia jednak faktu, że część pracowników szuka nowego zatrudnienia w czasie godzin pracy ─ dodaje Stocka.

Środa dniem szukania nowego zajęcia

Chęć odwiedzenia serwisu z ogłoszeniami o zatrudnieniu zaczynała rosnąć w Polakach w niedzielę (czyżby na myśl o nadchodzącym tygodniu pracy?) i osiągała swoje maksimum w środę – wtedy oferty przeglądało średnio 1,4 mln osób, generując 10 mln odsłon. Następnie liczba odwiedzających spadała aż do soboty. Tego dnia serwisy odnotowywały najmniej internautów (średnio 0,8 mln) i najmniej odsłon (średnio 4,7 mln).

Ekspertka Gemiusa wyjaśnia, że to trend, który utrzymuje się od kilku lat. ─ Jeszcze w czasie dominacji papierowej prasy dodatki „praca” były drukowane w wielu gazetach w poniedziałki. Gdy proces szukania pracy przeniósł się do internetu trend nadal się utrzymywał a poniedziałki były okresem pików. Wiele osób nie ma już jednak takich skojarzeń i mając dostępne oferty pracy przez cały czas, szukają nowego zatrudnienia w środku tygodnia. Weekend tradycyjnie jest czasem oderwania się od kwestii zawodowych.

Połowa odwiedzających na urządzeniach mobilnych

Użytkownicy sieci przeglądali oferty pracy na różnych ekranach. Spośród 9,9 mln internautów 48,9 proc. odwiedzało serwisy z ogłoszeniami o pracę na urządzeniach mobilnych, a 71 proc. robiło to za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów. W obu grupach najpopularniejszą stroną było Olx.pl/praca, którą łącznie w kwietniu odwiedziło 3,2 mln osób, wykonując 77,6 mln odsłon. Do tego serwisu należy również rekord długości czasu spędzonego przez internautów: średnio 21 min na użytkownika. Na drugim miejscu znalazła się strona Pracuj.pl, na którą weszło 2,5 mln internautów, a trzecia lokata należała do Goldenline.pl/praca odwiedzonego przez 2,4 mln osób.

─ Urządzenia mobilne dziś kreują rekrutacyjną rzeczywistość. To na nie wprowadza się technologiczne nowinki jak na przykład wyszukiwanie ogłoszeń na mapie, co właśnie testuje serwis Pracuj.pl ─ tłumaczy Stocka i dodaje ─ Zaskoczyła mnie trzecia pozycja w zestawieniu najpopularniejszych serwisów, czyli Goldenline.pl/praca. To stosunkowo nowa opcja portalu, który przez dłuższy moment szukał na siebie rynkowego pomysłu. Widać udało mu się go wypracować z sukcesem.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

reklama

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.