Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-08-31 22:00

Do czego Duńczycy wykorzystują aplikacje mobilne?

Dzięki aplikacjom mobilnym oglądają telewizję, sprawdzają pogodę oraz drogę z punktu A do B. Które z nich są najpopularniejsze wśród Duńczyków?

Jak wynika z lipcowego pomiaru ruchu na stronach WWW prowadzonego przez firmę Gemius, niemal połowa ruchu w duńskiej sieci pochodzi z tabletów i smartfonów (48 proc. w lipcu 2014 roku). Najczęściej internauci przeglądają internet na ekranach iPhone’a i iPada (38 proc. mobilnego ruchu w sieci pochodzi) lub urządzeń działających pod kontrolą Androida (10 proc.). Nie dziwi więc fakt, że biznes coraz częściej sięga po aplikacje mobilne. Wydawcy z Danii wychodzą naprzeciw potrzebom użytkowników i proponują im coraz nowsze aplikacje. Które z nich cieszą się zainteresowaniem mobilnych internautów?

Nowe dane o aplikacjach mobilnych w zasięgu ręki

Gemius prezentuje pierwsze na rynku dane pokazujące popularność duńskich aplikacji mobilnych pod względem wizyt oraz czasu, jaki mobilni internauci spędzają na ich przeglądaniu. Choć w maju badaniem objętych było jedynie siedemnaście aplikacji mobilnych należących do największych duńskich wydawców, wyniki pozwalają na opublikowaniu pierwszego rankingu.

Telewizja w aplikacji mobilnej

Okazuje się, że numerem jeden jest telewizyjny serwis informacyjny Nyhedscenter, aplikacja duńskiego wydawcy TV2, która prowadzi pod względem wizyt (ponad 10 mln wizyt) oraz czasu, jaki użytkownicy przeznaczają na jej przeglądanie (średnio 4 minuty na wizytę). Zamiłowanie Duńczyków do oglądania wideo przy pomocy aplikacji potwierdza także druga pozycja w rankingu, na której znalazła się aplikacja stacji TV TID (blisko 8 mln wizyt, niemal 3 minuty i 30 sekund).

TOP5 duńskich aplikacji mobilnych
Aplikacja mobilna Wydawca System operacyjny Liczba wizyt Średni czas trwania wizyty
Nyhedscenter TV2 Android, iOS 10.350.016 00:04:04
TV TID TV2 iOS 7.778.698 00:03:28
Byvejret Fynske Medier Android, iOS (iPhone only) 5.171.018 00:02:06
Krak Eniro Android, iOS 947.085 00:01:26
Vejret TV2 Android 596.159 00:01:15

source: gemiusAudience, lipiec 2014, wszyscy internauci 7+

Pogoda i nawigacja pod ręką

Z kolei na trzecim i piątym miejscu znalazły się aplikacje umożliwiające sprawdzanie prognozy pogody, tj. Byvejret (blisko 5,2 mln wizyt, ponad 2 minuty) i Vejret (niemal 600 tys. wizyt, 1 minuta 15 sekund).

Czwarte miejsce w zestawieniu należy do Krak.dk (ok. 950 tys. wizyt, 1 minuta 26 sekund), a więc aplikacji oferującej usługi nawigacyjne.

– Bez wiedzy o tym, w jaki sposób użytkownicy korzystają z aplikacji mobilnych trudno dopasowywać oferowane rozwiązania do potrzeb klientów. Jeszcze trudniej zyskać przewagę konkurencyjną bez możliwości dokonania analizy porównawczej z konkurencją – mówi Christian Hjorth, szef duńskiego oddziału firmy Gemius. – Dzięki naszemu badaniu ta ostatnia jest już w zasięgu ręki – zaznacza.

O badaniu

Prezentowane dane pochodzą z badania gemiusAudience realizowanego w Danii na zlecenie FDIM. Gemius prowadzi je w ponad 30 innych krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, w tym w Belgii i Luksemburgu. Badanie jest źródłem informacji na temat ruchu na stronach WWW oraz profilu społeczno-demograficznego korzystających z nich internautów. Jego wyniki służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.

Pomiar aplikacji mobilnych to nowa funkcjonalność badania dostępna obecnie na czterech rynkach, w Danii, na Słowacji, Łotwie i Węgrzech.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media, technologie

Kraj

Dania