Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-10-12 08:00

Do e-sklepów motoryzacyjnych w kwietniu i październiku

Na strony WWW sklepów motoryzacyjnych zagląda ponad 3 proc. internautów. Użytkownicy sieci najchętniej odwiedzają je w kwietniu i październiku, gdy myślą o zmianie opon. W e-sklepach motoryzacyjnych jest znacznie więcej mężczyzn niż kobiet. Dowiedz się więcej z infografiki Gemiusa.

Gemius postanowił przyjrzeć się e-sklepom motoryzacyjnym. Pod uwagę wzięto dane dotyczące użytkowników sieci z tzw. grupy komercyjnej, a więc w wieku od 16 do 49 lat. Okazało się, że w 2014 roku analizowane strony WWW w ciągu miesiąca docierały średnio do 3,3 proc. internautów.

Największa popularność w kwietniu i październiku

Z kolei dane z ostatnich pięciu lat pokazują, że internetowe sklepy motoryzacyjne zwiększoną popularnością cieszą się w kwietniu oraz październiku. Na ten wynik może wpływać fakt, że wśród analizowanych e-sklepów najwięcej jest takich, które oferują opony*.

E-sklepy motoryzacyjne domeną mężczyzn

Sklepy motoryzacyjne, które funkcjonują w internecie, są znacznie popularniejsze wśród mężczyzn niż wśród kobiet. Ponad sześciu na dziesięciu odwiedzających (62 proc.) to internauci płci męskiej, podczas gdy internautki stanowią 38 proc. użytkowników e-sklepów motoryzacyjnych.

*Analizie poddano tylko strony WWW z listy „Sklepy motoryzacyjne”, w której znajdują się najchętniej odwiedzane sklepy internetowe tego typu. Analiza nie objęła danych dla serwisów aukcyjnych. Aby dany e-sklep znalazł się w badaniu Megapanel PBI/Gemius, musi go odwiedzić przynajmniej 45 internautów z panelu badawczego w miesiącu.

O badaniu Megapanel PBI/Gemius

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel

Kraj

Polska