Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-01-05 23:00

E-commerce: podsumowanie 2014 roku - Mateusz Gordon

E-commerce: podsumowanie 2014 roku - Mateusz Gordon

Poniżej prezentujemy Państwu podsumowanie ubiegłego roku przygotowane przez Mateusza Godona, eksperta od e-commerce firmy Gemius.

Wydarzenie roku

Dzień darmowej dostawy. Może nie mamy jeszcze Black Friday czy Cyber Monday, ale śmiało można powiedzieć, że nowa świecka tradycja już na dobre zagościła w polskim e-commerce. Wiele sklepów odnotowało tego dnia nawet dziesięciokrotnie wyższe obroty, a badani przez nas rekordziści sprzedali ponad dwa tysiące razy więcej.

Sukces roku 2014

Sukces dnia darmowej dostawy, który pokazał, że wspólne działanie podmiotów, które na co dzień często ze sobą konkurują, może przysporzyć korzyści nie tylko dla poszczególnych sklepów, ale i dla całego rynku.

Porażka roku

Zakupy mobilne. Mimo, że rośnie udział urządzeń mobilnych w sieci, tylko 5 procent zamówień odbywa się na ekranach smartfonów. To pokazuje olbrzymią lukę i pole do ulepszeń w zakresie dostosowania rozwiązań technologicznych do potrzeb użytkowników, zarówno stron WWW, jak i aplikacji czy samych urządzeń.

Człowiek roku

Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer, który konsekwentnie realizuje swoją strategię i rozwija usługi InPostu na nowych rynkach. Jego konsekwencja, pomysłowość i otwartość na nowe kierunki rozwoju czynią go według mnie wzorowym przykładem polskiej przedsiębiorczości, przynoszą nam dumę za granicą i dają motywację do działań.

Trend roku

Big Data połączone z automatyzacją, czyli programmatic marketing na wszystkich możliwych polach. Zwyciężą Ci którzy mają dostęp do większej ilości danych oraz posiadają technologię, która w oparciu o zgromadzone dane wyprowadzi automatyczne i spersonalizowane akcje.

Prognoza na rok 2015

Programmatic marketing.

materiał przygotowany dla Wirtualnychmediów 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

handel

Kraj

Polska

Autor:

Mateusz Gordon

ekspert od e-commerce firmy Gemius

International e-Business Segment Director w firmie Gemius. Specjalizuje się w tematyce handlu elektronicznego. Posiada wiedzę na temat zachowań, potrzeb oraz zainteresowań e-konsumentów. Doradza klientom, jak wykorzystać badania jakościowe i ilościowe w procesie efektywnego zarządzania biznesem w sieci.

Z Gemiusem jest związany od marca 2012 roku. Prowadzi także działalność doradczą z zakresu sprzedaży, marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Doświadczenie zdobywał w pracy dla FM Logistic Polska, Unilever i L'Oréal. Pracował również w firmie mLife, start-up’ie działającym na styku branży internetowej i telekomunikacyjnej, gdzie pełnił funkcję dyrektora marketingu.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz „European Business Course", rocznego programu managerskiego firmy Philips.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.