Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-10-24 09:00

Ekspert: E-commerce nie obejdzie się bez logistyki

Ekspert: E-commerce nie obejdzie się bez logistyki

E-konsumenci wskazują na potrzebę krótszego czasu dostawy oraz tańszej lub bezpłatnej wysyłki. Handel internetowy nie może funkcjonować bez sprawnej logistyki – zauważa Katarzyna Binert z Gemiusa.

Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” 82 proc. e-konsumentów dokonuje zakupów w sieci, ponieważ zachęca ich do tego możliwość dostarczenia przesyłki do domu lub do pracy przez kuriera. Raport potwierdza, że czynnikiem, który również motywuje internautów do e-zakupów, jest darmowa dostawa do domu, ale z dodatkową możliwością bezpłatnego zwrotu towaru – ta opcja skłania do zakupu 65 proc. e-konsumentów. Natomiast 24 proc. osób, które kupiły w internecie, przyznaje, że chętniej ponawia decyzję o zakupie, jeśli może liczyć na dostawę tego samego dnia (z ang. Same day delivery) lub w błyskawiczny sposób nabyć e-booka czy plik z muzyką, który otrzyma transferem prosto z e-sklepu.

Jak powiedziała „Rzeczpospolitej” Katarzyna Binert, która w Gemiusie odpowiada za współpracę z firmami z sektora e-commerce, z roku na rok rośnie liczba konsumentów, którzy są coraz bardziej wymagający w kwestii formy dostarczania przesyłek. Firmy kurierskie stoją przed wyzwaniem, by odpowiedzieć na te oczekiwania. Widać między innymi dużą potrzebę wprowadzania innowacyjnych sposobów dostawy. Na rynku pojawiło się ostatnio wiele nowych rozwiązań, na przykład transport za pośrednictwem Ubera lub dostawa z pominięciem magazynu logistycznego.

Zdaniem ekspertki nadchodzące miesiące będą stały pod znakiem dostaw tego samego dnia. Oczekuje tego coraz więcej konsumentów kupujących online, a taka dostawa może się odbywać nie tylko za pomocą dotychczas znanych sposobów. Największe serwisy e-commerce testują więc między innymi transport dronem, choć to raczej pieśń przyszłości.

Pełną treść artykułu o trendach na rynku kurierów można przeczytać dostępna tutaj.

Więcej o formach dostawy w e-commerce w najnowszym raporcie "E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska"

Zamknij

Sukces

Link do raportu e-commerce zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu kilku minut .

Kompendium wiedzy o polskim rynku e-commerce - pobierz za darmo!

  • *
     

Temat

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

handel

Kraj

Polska

Autor:

Katarzyna Binert

e-commerce manager w firmie Gemius

w Gemiusie zajmuje się pozyskiwaniem i obsługą reklamodawców z branży ubezpieczeniowej, finansowej i e-commerce. Pomaga klientom wybierać odpowiednie usługi i narzędzia, dzięki którym mogą osiągać wymierny sukces. Wcześniej jako Account Manager w GoldenLine, odpowiadała za sprzedaż reklamy w serwisie oraz dobór odpowiednich narzędzi rekrutacyjnych.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.