Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-06-16 07:20

Euro 2016: serwisy sportowe coraz popularniejsze

Euro 2016: serwisy sportowe coraz popularniejsze

Za nami rozpoczęcie mistrzostw Euro 2016 oraz pierwsze mecze, w tym polskiej reprezentacji. Gdzie internauci śledzili wyniki swoich ulubionych drużyn? Sprawdź w analizie przygotowanej przez firmę Gemius.

Ostatni weekend dostarczył wiele emocji ─ piłkarskie drużyny rozegrały aż 7 meczów, a wśród nich był również zwycięski mecz Polski z Irlandią Północną. Z tej okazji Gemius postanowił przyjrzeć się najpopularniejszym serwisom sportowym i sprawdził czy wydarzenia piłkarskie miały wpływ na liczbę i zasięg internautów oraz liczbę odsłon wybranych domen.

Sport na WP.pl wygrywa w piłkarski weekend

Serwisem, który w piłkarski weekend (10-12 czerwca 2016 roku) odwiedziło najwięcej internautów była sekcja sportowa WP.pl, ze średnią liczbą użytkowników w tych dniach 1,4 mln i średnim zasięgiem na poziomie 5,5 proc. (źródło: badanie Gemius/PBI). Wraz ze wzrostem sportowych emocji rosła też liczba użytkowników i zasięg domeny. Piątek ─ 10 czerwca, dział sportowy WP.pl zakończył na drugim miejscu w zestawieniu Gemiusa, notując 962 tys. użytkowników (3,81 proc. internautów), jednak w sobotę odwiedziło go już 1,3 mln internautów (5,3 proc.). Niedziela była szczęśliwym dniem nie tylko dla polskiej reprezentacji. Sekcję sportową WP.pl odwiedziło w tym dniu 1,9 mln użytkowników (7,37 proc.), dwukrotnie więcej niż w dniu otwarcia Euro 2016.

Stronami WWW oraz sekcjami sportowymi portali ogólnoinformacyjnych, na które w ostatni weekend również chętnie zaglądali internauci były: Onet.pl ─ sport, Sport.pl, Przegladsportowy.pl, Polsatsport.pl, Ipla.tv, Interia.pl ─ sport, Tvp.pl ─ sport, Meczyki.pl, Mecze24.pl.

Strony WWW o sporcie zyskują na Euro 2016

Analizując pierwsze dwa weekendy czerwca oraz dane dla wybranych domen widzimy wyraźne różnice w liczbie użytkowników i zasięgach stron WWW. W dniach 3-5 czerwca analizowane domeny najlepszy wynik osiągnęły w niedzielę ─ łącznie dotarły do 2,4 mln internautów (9,7 proc.). Prawie dwukrotnie więcej użytkowników odwiedziło serwisy sportowe tydzień później, w niedzielę 12 czerwca ─ łącznie 4,6 mln internautów (18,2 proc.). Na Euro 2016 zyskała też Ipla.tv, która transmitowała cały turniej.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.