Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-07-03 07:52

10 mln e-turystów w polskiej sieci

W styczniu 2015 roku ponad 10 mln użytkowników sieci odwiedziło strony WWW o tematyce turystycznej. To blisko czterokrotnie więcej niż 10 lat temu, kiedy strony te odwiedzało niemal 2,7 mln internautów. Chcesz wiedzieć, jakie trendy królują aktualnie wśród e-turystów? Dowiesz się tego z analizy firmy Gemius.

Gemius postanowił sprawdzić, jak na przestrzeni 10 lat zmieniała się popularność stron internetowych o tematyce turystycznej. Analiza objęła dane ze stycznia w latach 2005–2015.

Blisko co drugi internauta to e-turysta

W styczniu 2015 roku strony o tematyce turystycznej przyciągnęły ponad 10 mln użytkowników sieci (niemal pięciu na dziesięciu internautów). To o blisko cztery razy więcej niż 10 lat wcześniej w analogicznym okresie, kiedy strony te odwiedziło blisko 2,7 mln internautów (trzech na dziesięciu internautów).

Polacy rezerwują hotele online

Wśród internautów odwiedzających strony turystyczne najpopularniejszy okazał się serwis należący do grupy Onet-RASP – Podróże.onet.pl, który w styczniu 2015 roku odwiedziło ponad 1,94 mln użytkowników sieci (9 proc.). Zaraz za tym serwisem znalazła się platforma Booking.com (1,72 mln; 7,9 proc.) umożliwiająca rezerwację online hoteli we wszystkich krajach na świecie, Rozkład–pkp.pl (1,61 mln; 7,4 proc.) oraz Turystyka.wp.pl (1,59 mln; 7,4 proc.). Zestawienie pięciu najpopularniejszych stron turystycznych zamyka E-podrożnik.pl, który w styczniu 2015 odwiedziło 1,38 mln (6,4 proc.).

O badaniu Megapanel PBI/Gemius

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl. 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

turystyka

Kraj

Polska