Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-12-21 09:48

17 proc. więcej na reklamy internetowe w Polsce

17 proc. więcej na reklamy internetowe w Polsce

W pierwszych trzech kwartałach br. wydatki reklamowej w polskim internecie wyniosły 2,53 mld zł, o prawie 370 mln więcej niż rok wcześniej. Procentowa reklama mobilna i w social media osiągnęły wyższe wzrosty niż reklama wideo i display.

Według danych z badania AdEx - realizowanego przez PwC na zlecenie AB Polska - wartość wydatków na reklamy internetowe w Polsce od stycznia do września br. była o 17 proc. wyższa niż rok wcześniej. IAB zaznacza, że wzrost inwestycji reklamowych w sieci nadal wynosi ponad 10 proc., mimo malejącego wzrostu PKB.

Dominującymi segmentami e-reklamy są niezmiennie display oraz SEM. W trzech kwartałach br. pierwszy stanowił 39 proc. całego rynku (a razem z wideo - 49,2 proc.), a drugi - 33,6 proc. wydatki na reklamy display (bez wideo) zwiększyły się w skali roku o 23 proc., a na SEM - o 11 proc. Sama reklama wideo miała 10 proc. udziału w rynku, a nakłady na nią wzrosły o 25 proc.

Jeszcze większe wzrosty procentowe zanotowały reklama mobilna (o 63 proc.) i w social media (o 48 proc.). Wydatki na pierwszą stanowiły już 21,3 proc. całego rynku e-reklamowego, a na drugą - 12,6 proc.
Po 13 proc. wszystkich wydatków na reklamy internetowe pochodziło z sektorów: motoryzacyjnego i handlowego.

Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. Dane zbierano do 8 grudnia br.

Artykuł ukazał się na stronie Wirtualnemedia.pl.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

reklama