Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2019-12-20 12:20

38% internautów wciąż nie kupuje online – raport "E-commerce w Polsce"

38% internautów wciąż nie kupuje online – raport

Święta Bożego Narodzenia oznaczają wzmożone zakupy – Polacy tłumnie ruszają do sklepów, aby zapatrzyć się w prezenty dla najbliższych. Wielu z nich, zamiast tłoczyć się w galeriach handlowych, woli jednak kupić potrzebne rzeczy online. 

Zamknij

Sukces

Link do raportu e-commerce zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu kilku minut .

Kompendium wiedzy o polskim rynku e-commerce - pobierz za darmo!

  • *
     

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” aż 62% internautów to e-konsumenci. Medal ten ma jednak i drugą stronę – 38% użytkowników sieci nie dokonało nigdy internetowej transakcji. To mniej, niż rok wcześniej (44%), jednak odsetek ten wciąż jest znaczący.

Dlaczego nie kupują? Wolą obejrzeć towar „na żywo”, odstraszają ich koszty dostawy

Głównym powodem niekupowania w sieci przez Polaków jest preferowanie fizycznego kontaktu z produktem przed dokonaniem zakupu – takiej odpowiedzi udzieliło 37% badanych. Średnią tę zdecydowanie zawyżyli użytkownicy w wieku 50+ - aż 47% z nich woli obejrzeć towar przed zakupem, podczas gdy w przedziale wiekowym 24-35 odsetek ten wynosi jedynie 26%. Jedna piąta badanych postrzega koszty dostawy jako zbyt wysokie, są też przyzwyczajenie do tradycyjnych kanałów sprzedaży (odpowiednio 21 i 20% wskazań). W ostatnim wypadku ponownie średnią zawyżyli użytkownicy 50+ - swoich przyzwyczajeń związanych z zakupami w tradycyjnym sklepie nie chce zmieniać 28% z nich (dla porównania, w przedziale wiekowym 24-35 udział ten wynosi 16%).

Co skłania do kupowania online? Niższe koszty odstawy i niższe ceny

Osoby niekupujące online zapytane o elementy, które potencjalnie mogłyby zachęcić je do zmiany przyzwyczajeń w przyszłości, wskazywały najczęściej na niższe koszty dostawy (33%), które częściej przekonałyby kobiety (39%) oraz osoby w przedziale wiekowym 35-49 (39%). Następnie były to niższe niż w sklepach tradycyjnych ceny produktów (26%) – za tym szczególnie opowiedzieli się użytkownicy 50+ (33%) - oraz szybsza dostawa (21%). Ten czynnik byłe najbardziej atrakcyjny dla osób w wieku 15-24 (30%).

  

Co najchętniej kupowaliby niekupujący? Sprzęt RTV/AGD oraz odzież

Zainteresowanie niekupujących produktami, które potencjalnie mogliby kupić, nie odbiega znacząco od zachowań e-konsumentów. W pierwszej kolejności byliby oni zainteresowani sprzętem RTV/AGD (33%) oraz odzieżą (33%) i obuwiem (30%). Na dalszych miejscach znalazły się kosmetyki i perfumy (23%), książki, płyty i filmy oraz odzież sportowa (po 22%), a także telefony i smartfony (21%).

  

O raporcie

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie ponad 1600 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano w drugiej połowie kwietnia 2019 roku.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

raport i infografika