Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-10-08 07:36

4 korzyści z audytowania stron internetowych

Dlaczego e-wydawcom opłaca się audytować swoje strony WWW w badaniu Megapanel PBI/Gemius? Jakie zalety takiego rozwiązania dostrzegają reklamodawcy planujący kampanię w internecie? Odpowiedzi znajdziesz w najnowszym poradniku Gemiusa.

Do rozliczeń między wydawcami a reklamodawcami służy wiele wskaźników. Jednym z nich jest liczba rzeczywistych użytkowników strony WWW (ang. real users). Został on wprowadzony przez firmę Gemius i jest wykorzystywany w badaniu Megapanel PBI/Gemius, które w Polsce dostarcza oficjalne dane dotyczące ruchu w sieci. Ze względu na innowacyjną metodologię wskaźnik ten pokazuje, ilu internautów faktycznie odwiedziło daną stronę WWW, a nie jedynie liczbę plików cookie, które wygenerowali jej użytkownicy (ang. unique users). Poznanie liczby rzeczywistych użytkowników strony internetowej jest korzystne przede wszystkim dla e-wydawców i reklamodawców realizujących kampanie online.

E-wydawcy zwiększają przychody

Wydawcom internetowym zależy na tym, żeby jak najkorzystniej sprzedać powierzchnię reklamową na swoich stronach WWW. Pomaga w tym badanie Megapanel PBI/Gemius. Pokazuje ono między innymi liczbę oraz profil społeczno-demograficzny użytkowników stron internetowych, aplikacji mobilnych oraz odtwarzaczy audio-wideo. Dzięki tym danym e-wydawcy mają możliwość nie tylko analizy popularności własnych serwisów, ale także porównania osiąganych wyników z konkurencją i określenia swojego miejsca na rynku. W rezultacie publikowane dane pomagają wydawcom internetowym w lepszej wycenie i zyskowniejszej sprzedaży posiadanej powierzchni reklamowej.

Reklamodawcy optymalizują koszty kampanii online

Z kolei reklamodawcy, którzy planują przeprowadzić kampanię reklamową online, chcą optymalizować budżety na ten cel, tak aby skutecznie, ale jednocześnie jak najniższym kosztem, dotrzeć z przekazem do konsumentów z wybranej grupy docelowej. Dzięki danym pochodzącym z badania Megapanel PBI/Gemius reklamodawcy mogą efektywniej dobierać kanały emisji kampanii reklamowych.

4 główne korzyści z audytowania stron internetowych

W wynikach badania Megapanel PBI/Gemius są uwzględnione wszystkie strony internetowe o istotnym zasięgu, bez względu na to, czy w kodzie źródłowym strony WWW właściciel umieścił skrypt badawczy site-centric, tym samym obejmując ją audytem. Jednak część e-wydawców zdecydowała się na takie rozwiązanie. Dlaczego? Skłoniły ich do tego 4 główne korzyści z audytowania stron internetowych.

1. Dokładniejsza liczba użytkowników danej strony WWW

Dzięki temu, że właściciel strony WWW wkleił bezpośrednio do kodu źródłowego strony WWW skrypt audytowy, dane dotyczące liczby odwiedzających tę stronę są dokładniejsze niż w przypadku stron WWW, które nie zawierają takiego skryptu. W ich przypadku liczbę użytkowników podaje się tylko w oparciu o estymację danych z panelu badawczego.

Warto zaznaczyć, że można porównywać dane dotyczące liczby użytkowników stron audytowanych i nieaudytowanych. Jedynie w przypadku odsłon, czasu i cookies jest to niemożliwe, ponieważ dla stron niemających w swoim kodzie źródłowym skryptu audytowego nie prezentuje się tych wskaźników.

2. Większa stabilność danych

Strony internetowe, które w swoim kodzie źródłowym posiadają skrypt pomiarowy, cechują się znaczną stabilnością danych. Tymczasem w przypadku stron nieaudytowanych, ze względu na to, że są to jedynie estymacje, dane podlegają większym wahaniom z miesiąca na miesiąc

3. Większa liczba wskaźników

Oglądalność stron WWW objętych audytem site-centric jest opisana za pomocą większej liczby wskaźników niż oglądalność witryn nieaudytowanych. Jest to spowodowane tym, że Gemius troszczy się o to, aby publikować wyłącznie wiarygodne wyniki. W przypadku stron internetowych, w których kodzie źródłowym nie ma skryptu audytowego, oglądalność prezentuje się jedynie za pomocą liczby rzeczywistych użytkowników (ang. real users) i wskaźników pochodnych, tzn.: zasięgu, dopasowania użytkowników, affinity indexu, udziału użytkowników i współoglądalności.

Z kolei właściciele audytowanych stron WWW dodatkowo mogą mierzyć oglądalność za pomocą odsłon, czasu oraz cookies (również w podziale na mobilne oraz niemobilne) – i to bez względu na to, czy ich stronę internetową odwiedziła minimalna liczba panelistów (tj. 45), aby dane o liczbie użytkowników były widoczne.

4. Możliwość audytowania nie tylko stron WWW

Oprócz stron internetowych Gemius obejmuje audytem site-centric również aplikacje PC, aplikacje mobilne oraz odtwarzacze audio-wideo, dzięki czemu ułatwia e-wydawcom monetyzację wszystkich kanałów w których udostępniają swoje treści.

Ponad 2 tysiące stron objętych audytem

W lutym 2015 roku w badaniu Megapanel PBI/Gemius znajdowało się 2126 stron WWW mających w kodzie źródłowym skrypt badawczy. W wynikach badania można je poznać po tym, że są prezentowane czerwoną czcionką. Strony nieaudytowane które wyświetlają się na czarno.

Opłata za audytowanie danej strony WWW jest zależna od tego, ilu internautów ją odwiedza. Wydawcy zainteresowani tym rozwiązaniem mogą uzyskać dokładną wycenę, pisząc e-mail na adres ok@gemius.com.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

poradnik

Branża

media, reklama