Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2018-08-06 09:00

Ile i w jaki sposób Polacy płacą za e-zakupy?

Ile i w jaki sposób Polacy płacą za e-zakupy?

Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że na zakupy online wydajemy więcej pieniędzy niż w zeszłym roku. Natomiast jeśli chodzi o ulubioną formę płatności e-konsumentów, to wygrywają serwisy z szybkimi przelewami.

Zamknij

Sukces

Link do raportu e-commerce zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu kilku minut .

Kompendium wiedzy o polskim rynku e-commerce - pobierz za darmo!

  • *
     

Z raportu wynika, że wydatki na większość popularnych wśród internautów produktów wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem. E-konsumenci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach było to więcej niż w zeszłym roku. Ankietowani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł). 

Internauci nie planują zmian

Ponad połowa (52 proc.) badanych deklaruje, że w ciągu najbliższego roku ich wydatki na produkty kupowane w internecie nie ulegną zmianie. Zwiększenie wydatków zadeklarowała niemal jedna trzecia badanych (30 proc.), a 6 proc. e-konsumentów przewiduje, że w sieci będą wydawać mniej. Okazuje się, że więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15-24 lat.

Szybkie przelewy motywują do zakupów

Formą płatności, która zachęca e-konsumentów do częstszych zakupów online, jest szybki przelew przez specjalny serwis internetowy – taką odpowiedź wskazało 68 proc. ankietowanych. Dla porównania w ubiegłym roku tę opcję wskazało 62 proc. osób. Jest to metoda płatności, którą szczególnie często wybierają osoby z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).

O raporcie

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. W tegorocznej edycji raportu znalazły się także bliższe informacje na temat preferowanych godzin dostaw, a także opinie ankietowanych na temat wpływu zakazu handlu w niedzielę na ich stosunek do kupowania online. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Temat

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Branża

handel

Kraj

Polska