Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-09-15 07:43

Ile mężczyźni wydają na e-zakupy?

Blisko połowa mężczyzn korzystających z internetu przyznaje się do zakupów w sieci. W ciągu półrocza na sprzęt RTV/AGD wydają średnio 129 zł, a na telefony, smartfony i tablety – średnio 113 zł. Chcesz dowiedzieć się więcej o męskiej części populacji e-konsumentów? Przeczytaj raport o e-handlu w Polsce.

Według najnowszego raportu o rynku e-commerce niemal co drugi surfujący mężczyzna (47 proc.) jest też e-konsumentem, a więcej niż jedna czwarta ankietowanych panów (28 proc.) deklaruje, że w ciągu roku zwiększy swoje wydatki na zakupy online.

E-wydatki mężczyzn pod lupą

A ile wydają już teraz na zakupy w sieci? Okazuje się, że w ciągu sześciu miesięcy mężczyźni na e-zakupach na sprzęt RTV/AGD przeznaczyli średnio 129 zł. Na drugim miejscu pod tym względem znalazły się telefony, smartfony i tablety (średnio 113 zł). Z kolei w skali miesięcznej najwięcej pieniędzy wydają na obuwie (średnio 81 zł).

Plany zakupowe na najbliższą przyszłość

W przeprowadzonym badaniu respondenci mieli możliwość wskazania, jakie produkty dopiero zamierzają kupić w sieci. Mężczyźni częściej niż kobiety zadeklarowali przyszłe e-zakupy w większości badanych kategoriach produktów, jednak największą różnicę odnotowano w przypadku trzech z nich: samochody i części samochodowe (34 proc. panów i 17 proc. pań rozważa zakup), telefony, smartfony, tablety i akcesoria (38 proc. vs 25 proc.) oraz sprzęt komputerowy (36 proc. vs 25 proc.)

Zdaniem profesora Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego dane prezentujące obraz polskiego e-handlu w gronie mężczyzn nie pozostawiają wątpliwości co do kilku kwestii. – Po pierwsze, istnieją pewne kategorie produktów, które chcąc nie chcąc są przynależne mężczyznom. To z kolei determinuje konieczność podejmowania umiejętnych działań promocyjnych przez e-sklepy. Po drugie, wydaje się że koszty dostawy stanowią istotny element procesu decyzyjnego, nawet w przypadku towarów z górnej półki. Po trzecie, deklaracje co do wzrostu wydatków na zakupy online jasno wskazują, że e-handel jest na ścieżce dalszego dynamicznego rozwoju wśród tak ciekawej grupy docelowej jaką są mężczyźni – uważa profesor Mazurek, ekspert od handlu elektronicznego.

Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Polska