Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-07-20 11:17

Jest już nowy raport o polskim e-commerce

Jakie marki i serwisy internetowe zna polski e-konsument? Co go motywuje do zakupów? Jakie formy dostawy i zwrotu towaru preferuje? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można znaleźć w najnowszym raporcie o polskim e-handlu. Pobierz raport i podziel się nim ze znajomymi.

Raport „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska” jest już dostępny stronach Gemius.pl i Ecommercepolska.pl.


Aby pobrać raport, kliknij przycisk „Pobierz” i podziel się nim ze znajomymi na Facebooku lub Twitterze. Pobieranie rozpocznie się automatycznie. Aby pobieranie raportu przebiegło poprawnie, upewnij się, że w Twojej przeglądarce nie jest ustawiona opcja blokowania reklam.

Większość internautów to e-konsumenci

Spośród badanych ponad połowa (55 proc.) przyznaje, że choć raz zrobiła zakupy online. Najwięcej dokonujących zakupów w polskich serwisach stanowią osoby w wieku 25–34 lata (64 proc.), z wykształceniem wyższym (69 proc.) oraz o wysokich dochodach w gospodarstwie domowym (powyżej 3000 zł).

– Dane z raportu wskazują, że Polacy coraz bardziej są zainteresowani zakupami w sieci. Nie dziwi nas ta informacja. Od kilku lat regularnie badamy zachowania e-konsumentów na polskim rynku, więc na podstawie analizowanych danych możemy wyciągać wnioski i przewidywać trendy w polskim e-commerce. Pomagamy też przedsiębiorcom podejmować korzystne biznesowo decyzje, a to skutkuje ożywieniem handlu w sieci – wyjaśnia Joanna Skierska, prezes polskiego oddziału firmy Gemius.

Wygoda motywuje do zakupów w sieci

Do robienia zakupów w sieci internautów najbardziej motywuje całodobowa dostępność e-sklepów (88 proc.), brak konieczności jechania do sklepu (83 proc.) oraz łatwość porównywania ofert (77 proc.). Atrakcyjniejsza cena niż w sklepach stacjonarnych znalazła się dopiero na czwartym miejscu (76 proc.).

– Wyniki badania potwierdzają, że zakupy w sieci robimy coraz częściej. Obecnie aż 55 proc. internautów jest e-konsumentami. To o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Dzięki cykliczności naszego badania widzimy, jak dynamicznie zmienia się polski e-konsument, a razem z nim jego potrzeby i oczekiwania. To niewątpliwie wyzwanie dla e-sklepów, które muszą te zmiany zauważyć, zrozumieć i aktywnie na nie reagować – tłumaczy Patrycja Staniszewska, członek zarządu w Izbie Gospodarki Elektronicznej.

Przeszkody do pokonania?

Internauci mieli także możliwość wskazania problemów, z jakimi spotkali się podczas zakupów w sieci. Wśród odpowiedzi najczęściej pojawiły się następujące: wysokie koszty dostawy (41 proc.), długie oczekiwanie na dostawę produktu (38 proc.) i niezadowolenie z otrzymanych produktów wynikające z niespełnienia oczekiwań (20 proc.).

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 17 do 25 kwietnia 2015 roku. Patronat nad badaniem objęło Ministerstwo Gospodarki.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

raport

Branża

handel

Kraj

Polska

Komentarz:

Joanna Skierska

prezes polskiego oddziału firmy Gemius

Prezes zarządu polskiego oddziału firmy Gemius, ekspert w dziedzinie strategii sprzedażowych i  doradztwa biznesowego.

Z Gemiusem związana od czerwca 2010 roku. Zanim objęła stanowisko prezesa spółki Gemius Polska, zarządzała polskim zespołem jako country manager. Wcześniej w strukturach Gemiusa pełniła funkcje Dyrektora ds. Sprzedaży, Client Service Directora i Dyrektora Sprzedaży Technologii i Projektów Specjalnych. Pracowała także jako Head of Sales and Marketing w firmie AdOcean, spółce Gemius Group, gdzie odpowiadała za tworzenie i realizację strategii sprzedażowej technologii adserwerowych oraz budowanie relacji biznesowych z klientami.

Doświadczenia zdobywała w TVP SA, gdzie jako Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu była odpowiedzialna m.in. za dystrybucję i sprzedaż sygnału, produkcji filmowych i telewizyjnych oraz nośników DVD TVP SA w kraju i za granicą.

Absolwentka dwóch kierunków na Politechnice Gdańskiej, w tym Wydziału Ekonomii i Zarządzania o specjalizacji z zakresu strategii firm. Ukończyła także studia podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskim na kierunku dziennikarstwo.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem