Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2013-04-10 22:00

Kobieca Eska.pl, męskie Polskieradio.pl

ESKA, Polskie Radio oraz TOK FM to rozgłośnie radiowe, których strony www odwiedza największa liczba internautów. Wśród użytkowników portalu Eska.pl przeważają kobiety, a witryn Polskieradio.pl i Tokfm.pl mężczyźni. Zdaniem eksperta to dowodzi skuteczności strategii marketingowych opartych na dopasowaniu treści do potrzeb odbiorców.

Gemius sprawdził, kim są osoby przeglądające witryny polskich rozgłośni radiowych. Pod lupę wzięto te portale, które w lutym 2013 cieszyły się największą popularnością internautów, a więc: Eska.pl, Polskieradio.pl, Tokfm.pl, Rmf.fm, Rmfon.pl, Rmf24.pl, Eskago.pl, Radiozet.pl, Rmfmaxx.pl, Tuba.pl, Open.fm, Eskarock.pl oraz Radiomaryja.pl.

W analizowanym okresie odwiedziło je w sumie ponad 23 proc. wszystkich internautów. Dane uśrednione dla wszystkich tych portali łącznie pokazują, że wśród tych użytkowników przeważały kobiety (51 proc. odbiorców), osoby w wieku 15-34 lata (61 proc.), internauci z wykształceniem średnim, pomaturalnym lub niepełnym wyższym (37 proc.) oraz osoby z tytułem licencjata lub magistra (28 proc.). W lutym 2013 roku na witryny stacji radiowych zaglądali także częściej Polacy mieszkający na wsi (niemal 32 proc. wszystkich użytkowników) oraz ci z miast powyżej 500 tys. mieszkańców (niemal 19 proc.).

– Internauci wchodzą najczęściej na witryny tych rozgłośni radiowych, do których mają dostęp za pomocą tradycyjnego przekazu eterowego. Sięgają po sprawdzone formaty, mimo, że w sieci mają możliwość dotarcia do kanałów oferujących muzykę dla koneserów, której nie można usłyszeć w żadnej stacji radiowej – komentuje Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu, znawca mediów elektronicznych i internetu.

Jego zdaniem nie można zignorować faktu, że 95 proc. użytkowników sieci wchodzi na strony www tradycyjnych stacji radiowych. – Z jednej strony może to świadczyć o lenistwie internautów, bo szukanie wyrafinowanych treści wymaga czasu i wiedzy. Z drugiej pokazuje, że stacje, które nadają w eterze, mimo pojawiającej się w sieci konkurencji, mają bardzo mocną pozycję, co z pewnością zawdzięczają umiejętności dopasowania treści do potrzeb odbiorców – tłumaczy Garapich.

Internauci wchodzą najczęściej na witryny tych rozgłośni radiowych, do których mają dostęp za pomocą tradycyjnego przekazu eterowego. Sięgają po sprawdzone formaty, mimo, że w sieci mają możliwość dotarcia do kanałów oferujących muzykę dla koneserów, której nie można usłyszeć w żadnej stacji radiowej – komentuje Andrzej Garapich.

Z analizy wynika również, które z uwzględnionych w niej stron www, przyciągnęły największą liczbę internautów. Obok Eska.pl, na którą zajrzało blisko 1,7 mln osób, popularnością cieszyły się również serwisy Polskieradio.pl oraz Tokfm.pl. W badanym okresie skorzystało z nich odpowiednio 1,2 mln oraz 700 tys. użytkowników sieci.

Okazuje się także, że stronę Eska.pl częściej odwiedzały kobiety (58 proc. widowni internetowej tego portalu), osoby w wieku 15-24 (41 proc.), z wykształceniem średnim, pomaturalnym lub niepełnym wyższym (38 proc.). Z kolei na witrynach Polskieradio.pl oraz Tokfm.pl przeważali mężczyźni (stanowili odpowiednio 54 proc. oraz 64 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (30 proc. oraz 35 proc.) oraz odbiorcy z dyplomem uczelni wyższej (37 proc. oraz 55 proc.). Co więcej, o ile najsilniejszą grupę użytkowników stron Eska.pl oraz Polskieradio.pl tworzyły osoby mieszkające na wsi (odpowiednio 30 proc. oraz 27 proc.), Tokfm.pl odwiedzali głównie ci pochodzący z miast powyżej 500 tys. mieszkańców (33 proc.).

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie kilkunastu tysięcy internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www i stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej. Więcej o metodologii można przeczytać na tutaj.

 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media, rozrywka

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.