Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-09-10 07:43

Kobiety przez pryzmat e-handlu

Co druga internautka ma za sobą zakupy w internecie. Najwięcej z nich kupiło odzież, dodatki i akcesoria. Na te produkty wydają najwięcej w ciągu miesiąca. Chcesz wiedzieć więcej na temat e-konsumentek? Sprawdź najnowszą analizę firmy Gemius.

W najnowszym raporcie o polskim rynku e-commerce, przygotowanym przez firmę Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej można przeczytać, że ponad połowa użytkowniczek sieci robi zakupy w internecie (53 proc.).

Co internautki kupują w sieci?

Okazuje się, że najwięcej ankietowanych kobiet (79 proc.) kupiło w sieci odzież, dodatki i akcesoria. Niewiele mniej zdecydowało się kupić online książki, płyty i filmy (69 proc.), obuwie lub kosmetyki i perfumy (po 56 proc.).

Najwięcej wydatków na odzież i buty

A na co e-konsumentki wydają w sieci najwięcej w skali miesiąca? Według danych z marca 2015 roku, na wspomnianą już kategorię produktową, czyli odzież, dodatki i akcesoria – średnio 86 zł. W tym samym okresie przeznaczają średnio 84 zł na buty i 44 zł na bilety do kina i teatru.

– Na podstawie badania realizowanego z Gemiusem obserwujemy, że z roku na rok rośnie liczba kobiet kupujących online. Polki coraz częściej doceniają zalety zakupów w sieci, stając się coraz bardziej świadomymi konsumentami. To one, częściej niż mężczyźni, doceniają dokładne informacje na stronie sklepu na temat warunków zamówienia czy zwrotu towaru. Kobiety w porównaniu do mężczyzn przywiązują również większą wagę do rekomendacji znajomych i opinii na forach internetowych. E-konsumentki są również bardziej świadome swoich wyborów – wolą obejrzeć produkt przed zakupem, przywiązują dużą wagę do bezpieczeństwa płatności i aspektów związanych z gwarancją zamówionego przez Internet produktu – wyjaśnia Patrycja Sass–Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Polska