Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2013-03-17 23:00

Kobiety szukają zdrowia w sieci

Mieszkają na wsi lub w dużym mieście, najczęściej na Mazowszu, Śląsku i w Małopolsce, mają 25-34 lata – to kobiety najczęściej zaglądają do aptek internetowych oraz na strony poświęcone zdrowiu i medycynie.

Ponad 40 proc. polskich internautów korzysta z portali poświęconych zdrowiu i medycynie, a prawie 10 proc. z aptek internetowych – wynika z analizy przygotowanej przez Gemiusa za styczeń 2013 roku. Wśród nich dominują kobiety (57 proc.). Prawie jedna trzecia to osoby w wieku 25-34 lata (29 proc.), z wykształceniem wyższym (32 proc.) i średnim (40 proc). Głównie mieszkańcy wsi (32 proc.) i miast powyżej 500 tys. mieszkańców (17 proc.), a w większości województw: mazowieckiego (14 proc.), śląskiego (13 proc.) i małopolskiego (11 proc.).

Dr Krzysztof Puchalski, socjolog zdrowia z Instytutu Medycyny Pracy im. prof. Jerzego Nofera w Łodzi, tłumaczy, że kobiety są generalnie bardziej zainteresowane kwestiami zdrowia niż mężczyźni. To one zazwyczaj pełnią funkcję „lekarza pierwszego kontaktu” w rodzinie. Natomiast osoby lepiej wykształcone, jak wyjaśnia, chcą wpływać na swoje zachowania zdrowotne, są otwarte na wszelkie informacje dotyczące odpowiedniego stylu życia. – Z kolei mieszkańcy wsi mają utrudniony dostęp do usług związanych ze zdrowiem, w tym także aptek, podczas gdy osoby z dużych miast, ze względu na tryb życia, chętniej korzystają z informacji i zakupów online – dodaje socjolog.

Ponad 40 proc. polskich internautów korzysta z portali poświęconych zdrowiu i medycynie, a prawie 10 proc. z aptek internetowych – wynika z analizy przygotowanej przez Gemiusa za styczeń 2013 roku. 

Analizy przeprowadzone przez Gemiusa pokazują także sezonowość w korzystaniu z portali zdrowotnych i medycznych. Okazuje się bowiem, że Polacy rzadziej zaglądają na te strony we wrześniu, natomiast zimą, szczególnie w styczniu i lutym, robią to znaczenie częściej. W pierwszych miesiącach roku serwisy z kategorii „zdrowie i medycyna” odwiedza niemal co drugi użytkownik sieci, podczas gdy w okresie letnim liczba internautów spada nawet o sześć punktów procentowych.

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci – Megapanel PBI/Gemius. Uczestniczy w nim grupa osób, reprezentująca całą populację internautów w Polsce. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej próbie kilkunastu tysięcy internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron WWW. Stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

zdrowie i uroda

Kraj

Polska