Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2013-04-21 22:00

Książka napędza handel w sieci

Książki, obok płyt i filmów, królują wśród produktów kupowanych w polskiej sieci, a e-sklepy, które je oferują należą do najlepiej rozpoznawanych przez internautów – wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska.

Książki, płyty i filmy to od kilku lat najlepiej sprzedające się w sieci produkty. Z danych prezentowanych w raporcie wynika, że ponad połowa ankietowanych Polaków (51 proc.) przynajmniej raz kupiła w e-sklepie jedną z wyżej wymienionych rzeczy. Co więcej, odsetek internautów nabywających książki, płyty czy filmy tą drogą nadal rośnie (wzrost o dwa punkty procentowe w porównaniu z 2011 rokiem). Produkty te cieszą się popularnością nie tylko wśród kupujących w e-sklepach, ale także klientów aukcji internetowych. Na nabywanie książek, płyt czy filmów tą drogą wskazuje także 44 proc. badanych.

Zdaniem Mateusza Gordona, eksperta Gemiusa w obszarze e-handlu, szeroki wybór księgarni online oraz wysoka dostępność w sieci różnorodnych, często dość egzotycznych tytułów sprawia, że popularność tych produktów w internecie cały czas rośnie. – Jesteśmy z natury wygodni, więc wybierając między wizytą w księgarni czy punkcie muzycznym i brakiem pewności co do dostępności danej pozycji, coraz częściej wolimy odwiedzić sklep online i bez wychodzenia z domu, w kilka minut kupić wypatrzony tytuł – zauważa Gordon.

Jesteśmy z natury wygodni, więc wybierając między wizytą w księgarni czy punkcie muzycznym i brakiem pewności co do dostępności danej pozycji, coraz częściej wolimy odwiedzić sklep online i bez wychodzenia z domu, w kilka minut kupić wypatrzony tytuł – zauważa Gordon.

Jak pokazują badania, to również te sklepy online i aukcje internetowe, które posiadają w portfolio książki, płyty oraz filmy są najczęściej spontanicznie wymienianie przez Polaków. Internauci zapytani o trzy nazwy e-sklepów, jakie potrafią wymienić, w pierwszej kolejności najczęściej wskazywali na: Allegro.pl (17 proc. ankietowanych), Empik.com (12 proc. ankietowanych) oraz Merlin.pl (8 proc. ankietowanych).

Okazuje się również, że e-zakupowiczom, którzy szukają informacji o książkach, płytach i filmach na aukcjach oraz w sklepach internetowych raczej nie zdarza się kupować ich później w tradycyjnych sklepach – 36 proc. internautów, po znalezieniu dokładnych informacji w sieci, nigdy nie kupuje w offline, a 30 proc. robi tak bardzo rzadko.

Jak pokazują wyniki raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska, 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet. W badaniu wzięło udział 1,5 tys. internautów. Zostało zrealizowane w grudniu 2012 roku.

Kliknij tutaj, żeby pobrać raport.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

raport

Branża

handel, rozrywka

Kraj

Polska

Komentarz:

Mateusz Gordon

ekspert od e-commerce firmy Gemius

International e-Business Segment Director w firmie Gemius. Specjalizuje się w tematyce handlu elektronicznego. Posiada wiedzę na temat zachowań, potrzeb oraz zainteresowań e-konsumentów. Doradza klientom, jak wykorzystać badania jakościowe i ilościowe w procesie efektywnego zarządzania biznesem w sieci.

Z Gemiusem jest związany od marca 2012 roku. Prowadzi także działalność doradczą z zakresu sprzedaży, marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Doświadczenie zdobywał w pracy dla FM Logistic Polska, Unilever i L'Oréal. Pracował również w firmie mLife, start-up’ie działającym na styku branży internetowej i telekomunikacyjnej, gdzie pełnił funkcję dyrektora marketingu.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz „European Business Course", rocznego programu managerskiego firmy Philips.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem