Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-04-08 07:26

Kulturalni Czesi online

W Czechach jest niemal 7 mln internautów. Czy krajowe strony WWW zawierające informacje kulturalne cieszą się ich zainteresowaniem? Zobacz w najnowszej analizie Gemiusa.

W 2015 roku jedną z dwóch Europejskich Stolic Kultury jest czeskie Pilzno. Pod hasłem „Pilsen, open up!” („Pilzno, otwórz się!”) zaplanowano blisko 50 dużych imprez i ponad 600 wydarzeń związanych z promowaniem kultury, między innymi wystawy i projekty oświatowe. A jakim zainteresowaniem cieszą się czeskie strony WWW poświęcone kulturze? Gemius przeanalizował dane z grudnia 2014 roku.

Okazało się, że:

  • Trzy najpopularniejsze w Czechach krajowe strony internetowe związane z kulturą zawierają newsy.
  • Spośród nich największym zainteresowaniem cieszy się się Novinky.cz/kultura, jedna z sekcji serwisu Novinky.cz. W grudniu 2014 roku odwiedził ją co piąty internauta (20,8 proc.), czyli 1,45 mln użytkowników sieci.
  • W tym samym czasie o ponad połowę mniejszą popularnością cieszyła się strona Kultura.idnes.cz, na której gościło 0,61 mln internautów (8,8 proc.).
  • Zestawienie najpopularniejszych krajowych stron WWW poświęconych kulturze zamyka jedna z podstron serwisu Denik.cz, czyli Denik.cz/kultura. W grudniu 2014 roku przyciągnęła ona uwagę 0,1 mln użytkowników sieci (1,5 proc.).

O badaniu

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w kilkudziesięciu krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Czechach jest realizowane pod nazwą NetMonitor.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media

Kraj

Czechy