Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2016-06-13 09:29

Najpopularniejsze spoty w sieci

Najpopularniejsze spoty w sieci

W tygodniu 30 kwietnia − 5 maja 2016 najczęściej emitowanym spotem w polskim internecie była kreacja stacji telewizyjnej FOX, promująca serial Outcast. Które jeszcze kampanie wideo online cieszyły się największym zainteresowaniem? O tym Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy online w Gemiusie.

Jedynka w naszym zestawieniu to bardzo ciekawa kampania stacji telewizyjnej FOX, która promowała premierę serialu Outcast. Promocja była skoncentrowana na portalu YouTube i dotarła do 2,5 mln użytkowników, osiągając prawie 8 mln odsłon. Co prawda pierwsze emisja spotu miała miejsce 30 maja, ale skoncentrowana była na sobocie, 4 czerwca. To bardzo ciekawy przypadek i kolejny przykład intensywnej jednodniówki na YouTubie, która pozwala osiągnąć bardzo duży zasięg. W ostatnim czasie mieliśmy okazję obserwować podobne przykłady, chociażby kampanię Huawei z Robertem Lewandowskim z 4 maja. Warto dodać, że stacje telewizyjne coraz częściej sięgają do kampanii jednodniowych i wykorzystują YouTube’a i Facebooka np. Discovery Channel z Operacją LOT oraz TVN z wiosenną ramówką.

Drugie miejsce w naszym zestawieniu zajmuje spot “True Tunisia", promujący turystykę w Tunezji na YouTubie, Facebooku, WP i Onecie ─ 1,65 mln real users, 3 mln rozpoczętych emisji. To kolejny znak, że zbliżają się wakacje ─ w poprzednich tygodniach obserwowaliśmy kampanie biura podróży Rainbow czy Trivago. Interesujące jest to, jak Tunezja próbuje odbudować swój ruch turystyczny po tym, gdy ten region zaczął być traktowany jako niebezpieczny kierunek podróży. Jak widać Tunezja postanowiła zainwestować w dużą kampanię wizerunkową i przyciągnąć turystów z Europy. Jestem ciekawa czy pięknym filmem uda się odbudować zaufanie do regionu.

Kampania Skody, choć wystartowała już w maju, to bardzo duży zasięg osiągnęła 1 czerwca w Dzień Dziecka ─ na Grupie WP, Facebooku, YouTubie i Interii ─ w sumie przez cały tydzień dotarła do 1,64 mln real users. Nic dziwnego, bo spot „Najmłodsi testują nowe pokolenie Skody” jest idealny do promowania właśnie tego dnia. 1 czerwca mogliśmy obserwować również inne kreacje, które były wyjątkowo intensywnie promowane, np. sieci McDonald’s oraz czekoladek Wedel.

Artykuł został opublikowany na portalu Brief.pl

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

media, reklama

Autor:

Marta Sułkiewicz

Chief Sales Officer, EMEA&APAC.

Marta Sułkiewicz specjalizuje się w marketingu cyfrowym i ma w tej dziedzinie ponad 13-letnie doświadczenie. Swoje umiejętności menedżerskie doskonaliła opracowując strategie i prowadząc projekty z zakresu marketingu 360 stopni, a jednocześnie zarządzając działem reklamy w wydawnictwie internetowym. Od 2015 roku pracuje w Gemiusie. Obecnie zajmuje stanowisko Chief Sales Officer, EMEA&APAC.  

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.