Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-03-19 15:07

Newsy, aukcje i multimedia na ekranach tureckich urządzeń mobilnych

Hurriyet.com.tr, Sahibinden.com i Izlesene.com to trzy tureckie strony WWW najchętniej odwiedzane przez użytkowników smartfonów i tabletów – wynika z analizy firmy Gemius.

Z niedawno opublikowanych prognoz Gartnera wynika, że w 2018 roku dla ponad połowy internautów smartfony i tablety staną się głównym źródłem dostępu do sieci[1]. Z kolei najnowszy raport firmy Gemius wskazuje, że w zależności od dnia i jego pory różni się sposób, w jaki internauci łączą się z siecią przy pomocy urządzeń mobilnych[2]. A jakie tureckie strony WWW najczęściej wyświetlają się na ekranach smartfonów i tabletów?

Hurriyet.com.tr na smartfonach i tabletach

Okazuje się, że w Turcji internauci łączący się z siecią za pomocą smartfonów i tabletów najchętniej odwiedzają Hurriyet.com.tr, czyli stronę internetową jednej z głównych tureckich gazet. Na drugim miejscu jest serwis aukcyjny Sahibinden.com, a na trzecim Izlesene.com – strona WWW, która zawiera materiały multimedialne publikowane przez internautów.

Dane z października 2014 roku pokazują, że stronę Hurriyet.com.tr odwiedza ponad jedna czwarta użytkowników smartfonów (2,40 mln internautów) i jedna trzecia użytkowników tabletów (1,67 mln). Serwis Sahibinden.com przegląda co czwarty internauta korzystający ze smartfona (2,18 mln) i tabletu (1,33 mln). Z kolei na stronie Izlesene.com gości jedna piąta użytkowników smartfonów (1,79 mln) i jedna czwarta użytkowników tabletów (1,18 mln).

O badaniu

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w kilkudziesięciu krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Turcji jest realizowane pod nazwą Internet Audience Measurement Turkey.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

media

Kraj

Turcja