Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-05-08 08:22

Niemcy: preparaty na przeziębienie dominują wśród spotów online

Niemcy: preparaty na przeziębienie dominują wśród spotów online

W okresie zimowym producenci farmaceutyków niemal całą promocję wideo online przekierowali na preparaty na przeziębienie i grypę – wynika z danych firmy Gemius. W lutym niemieckim internautom łączącym się z siecią za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów takie spoty wyświetlały się 88,4 mln razy.

Zimą liczba wyświetleń preparatów przeciw przeziębieniu i grypie kilkakrotnie przewyższała wyniki innych reklam farmaceutycznych. W styczniu odtwarzano je 67,5 mln razy, a w lutym 88,4 mln razy (źródło: gemiusAdReal). W analizie firma Gemius uwzględniła dane dotyczące pięciu najmocniej reklamowanych w wideo online kategorii farmaceutyków: preparatów na grypę i przeziębienie, przeciwbólowych, witamin, wspomagających trawienie oraz ułatwiających rzucenie palenia. Dane ze stycznia i lutego 2017 roku zebrano wśród niemieckich internautów w wieku 18-90 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Skala kampanii wyróżnia Niemcy w regionie

Styczeń i luty były w wielu krajach Europy miesiącami ofensywy promocyjnej preparatów na przeziębienie, ale w Niemczech ich kampanie dominowały na wyjątkową skalę. W lutym odtworzenia reklam tej kategorii medykamentów stanowiły 86,3 proc. spośród spotów farmaceutyków najczęściej wyświetlanych niemieckim internautom. W styczniu było tylko nieco mniej, bo 84,4 proc. Dla porównania: w lutym w Polsce wyświetlenia spotów środków przeciw przeziębieniom stanowiły 55,7 proc. najczęściej odtwarzanych reklam farmaceutyków, a w Rosji – 66,6 proc.

Witaminy na drugim miejscu

Wśród reklam pozostałych analizowanych kategorii farmaceutyków niemieccy internauci oglądali także kreacje wideo witamin, które w lutym odnotowały 7,1 mln odtworzeń na ekranach komputerów osobistych i laptopów. Spoty promujące preparaty wspomagające trawienie były w styczniu bardziej widoczne niż w lutym – wyświetliły się wówczas 4,6 mln razy. Reklamy wideo farmaceutyków wspomagających rzucenie palenia w lutym oglądano 3,4 mln razy. W zestawieniu ujęto także kreacje preparatów przeciwbólowych, jednak liczba ich emisji była znikoma w stosunku do pozostałych analizowanych kategorii i w lutym wyniosła poniżej 200 tys. wyświetleń.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

reklama

Kraj

Niemcy