Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-06-12 06:57

Nowe podejście do komunikacji marketingowej

Joanna Skierska, prezes polskiego oddziału firmy Gemius

Przeczytaj o trendach w komunikacji marketingowej w wywiadzie, jakiego udzieliła Joanna Skierska, prezes polskiego oddziału Gemiusa, dla magazynu „Law Business Quality”.

Czy zgadza się Pani z opinią, że w komunikacji marketingowej nie sprawdza się już model oparty na maksymalizowaniu zasięgu?

Rzeczywiście, w komunikacji marketingowej – zwłaszcza online – rynek stawia obecnie na jakość, a nie na ilość. Reklamodawcy coraz częściej doceniają dotarcie do konkretnej, stargetowanej grupy odbiorców, ponieważ jest to działanie bardziej efektywne i opłacalne niż budowanie masowego zasięgu. Ta zmiana stała się możliwa dzięki rozwojowi nowych technologii. Umożliwiają one nie tylko wyodrębnienie najbardziej atrakcyjnej z punktu widzenia reklamodawcy grupy e-konsumentów, ale również dotarcie do niej bezpośrednio z optymalnym przekazem marketingowym. Kluczowy jest także fakt, że nowoczesne rozwiązania pozwalają poznać nie tylko płeć, wiek czy miejsce zamieszkania internauty, ale także jego sposób konsumpcji mediów – zachowania, zainteresowania czy preferowane kanały komunikacji.

W jaki sposób nowoczesne rozwiązania technologiczne wspierają jakościowe podejście do komunikacji marketingowej?

Pozwalają one zgromadzić ogromną ilość danych na temat użytkownika i sposobu, w jaki korzysta z internetu. Na podstawie tych informacji tworzy się profil potencjalnego konsumenta. Uwzględnia on cechy społeczno-demograficzne, ale także między innymi tematykę poszukiwanych treści, ilość czasu spędzonego na danej stronie WWW czy częstotliwość powrotów do określonych podstron i sekcji. Dzięki temu możliwa jest precyzyjna segmentacja użytkowników i targetowanie behawioralne przekazu marketingowego, a więc dostosowanie treści, formy i kanału dystrybucji komunikatu do konkretnej grupy odbiorców, wyodrębnionej na podstawie modelu zachowań. Dostępne na rynku rozwiązania analityczne pozwalają też na bieżąco monitorować przebieg efektywności działań reklamowych i korygować je w zależności od osiąganych rezultatów.

Jakie jeszcze korzyści firmom funkcjonującym w internecie zapewnia wiedza o sposobie korzystania z sieci przez e-konsumentów?

To także sposób na tworzenie wartościowej, pogłębionej i przekładającej się na konwersję relacji z konsumentem, ponieważ im więcej wiemy o odbiorcy, tym łatwiej jest wejść z nim w interakcję. Możliwe jest tworzenie spersonalizowanego komunikatu, adresowanego do pojedynczego odbiorcy, a także retargering. Budowanie skutecznej komunikacji marketingowej to dziś także efekt współpracy reklamodawców i wydawców, która pozwala na osadzenie przekazu w optymalnym kontekście. Uwzględnia on między innymi zainteresowania i preferowaną porę dnia korzystania z internetu przez potencjalnego konsumenta. Wszystko to przekłada się na optymalizację kosztów działań promocyjnych i maksymalizację efektów.

Mówi Pani, że aby precyzyjnie dotrzeć do konkretnego internauty, warto gromadzić i analizować ogromne ilości danych. Czy jest to proste dla podmiotów funkcjonujących w internecie?

Budowanie komunikacji marketingowej w oparciu o dane analityczne oczywiście wymaga wiedzy o sposobach ich interpretacji, jednak wiele z dostępnych narzędzi wyposażonych jest w funkcjonalności znacznie usprawniające ten proces. Część przedsiębiorców z powodzeniem realizuje takie działania przy wykorzystaniu wewnętrznych zasobów, inni zaś korzystają z pomocy firm specjalizujących się w gromadzeniu i interpretowaniu danych. Niezależnie od obranego modelu warto pamiętać, że gruntowne zrozumienie potencjalnych konsumentów i ich upodobań jest dziś kluczowe przy planowaniu skutecznej komunikacji marketingowej. Kolejny krok to już tylko wdrożenie strategii opracowanej na podstawie rzetelnych danych.

Dziękuję za rozmowę.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

wywiad

Branża

reklama

Autor:

Joanna Skierska

prezes polskiego oddziału firmy Gemius

Prezes zarządu polskiego oddziału firmy Gemius, ekspert w dziedzinie strategii sprzedażowych i  doradztwa biznesowego.

Z Gemiusem związana od czerwca 2010 roku. Zanim objęła stanowisko prezesa spółki Gemius Polska, zarządzała polskim zespołem jako country manager. Wcześniej w strukturach Gemiusa pełniła funkcje Dyrektora ds. Sprzedaży, Client Service Directora i Dyrektora Sprzedaży Technologii i Projektów Specjalnych. Pracowała także jako Head of Sales and Marketing w firmie AdOcean, spółce Gemius Group, gdzie odpowiadała za tworzenie i realizację strategii sprzedażowej technologii adserwerowych oraz budowanie relacji biznesowych z klientami.

Doświadczenia zdobywała w TVP SA, gdzie jako Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu była odpowiedzialna m.in. za dystrybucję i sprzedaż sygnału, produkcji filmowych i telewizyjnych oraz nośników DVD TVP SA w kraju i za granicą.

Absolwentka dwóch kierunków na Politechnice Gdańskiej, w tym Wydziału Ekonomii i Zarządzania o specjalizacji z zakresu strategii firm. Ukończyła także studia podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskim na kierunku dziennikarstwo.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.