Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-07-15 07:59

Obserwujemy wzrost zainteresowania pomiarem materiałów audio i wideo

Joanna Skierska, prezes polskiego oddziału firmy Gemius

     

Niedługo minie rok od wprowadzenia usługi badania video. Jak Państwo oceniają ten okres?

Joanna Skierska, prezes polskiego oddziału firmy Gemius: Pracowicie. Włączenie pomiaru materiałów audio i wideo do badania Megapanel PBI/Gemius było wyzwaniem metodologicznym i produkcyjnym dla obu firm odpowiedzialnych za realizację badania, jak również dla klientów, którzy zdecydowali się uczestniczyć w tym przedsięwzięciu. W efekcie udało się  zaoferować rynkowi wiarygodne badanie obejmujące pomiar wielu wskaźników obrazujących m.in. zasięg, czas czy liczbę odtworzeń poszczególnych treści multimedialnych oraz społeczno-demograficzny profil internautów, którzy z nich korzystają. Materiały audio i wideo zaprezentowane w badaniu zostały podzielone na kategorie tematyczne uzgodnione z rynkiem podczas konsultacji branżowych. Współpraca wszystkich zaangażowanych stron doprowadziła do wdrożenia badania w sierpniu 2013 roku. Od tego czasu obserwujemy wzrost zainteresowania pomiarem materiałów audio i wideo. Do badania dołączyli też nowi wydawcy. To dla nas źródło dużej satysfakcji.

Czy i w jaki sposób badanie wpłynęło na krajowy rynek?

Badanie umożliwiło wprowadzenie standardu pomiaru materiałów audio i wideo w Polsce. Rynek online zyskał możliwość oceny potencjału treści multimedialnych udostępnianych przez czołowych wydawców. Nowa usługa umożliwiła lepsze planowanie kampanii reklamowych w sieci, a co za tym idzie zwiększyła poziom monetyzacji treści emitowanych online.

Czy coś należałoby coś w nim dopracować, zmienić?

Cały czas pracujemy nad udoskonaleniem metodologii pomiaru oraz uproszczeniem procesu wdrażania badania u podmiotów, które chcą wziąć w nim udział. Pracujemy nad metodami pomiaru dla wydawców, którzy nie decydują się na zintegrowanie z naszymi systemami monitorującymi, tak aby udostępnić w badaniu wyniki dla takich marek jak YouTube, lub wydawców lokalnych, którzy są obecnie poza badaniem. Jesteśmy przekonani, że prace te zaowocują zwiększeniem zainteresowania badaniem, a co za tym idzie – wzrostem liczby podmiotów ujętych w badaniu.

Dlaczego do badania nie włączyło się wielu największych graczy, jak TVP czy ipla, nie mówiąc o serwisach zagranicznych?

Wielu dużych graczy już bierze udział w badaniu – należą do nich  Agora, Interia czy Onet. Jeśli chodzi o pozostałych wydawców, wiemy, że niektórzy z nich traktują pierwsze miesiące obecności badania na rynku jako testowe, a do pomiaru dołączą z czasem. To pytanie jednak najlepiej skierować do wydawców.

Czy będziecie próbowali to zmienić?

Każdy nowy projekt potrzebuje czasu na rozwój. To naturalne. Rozwijamy badanie zgodnie z naszymi założeniami i celami.  Ale również uwzględniamy potrzeby rynku, który właśnie testuje nasze rozwiązanie.

Czy myślicie o udostępnianiu części danych z badania publicznie, podobnie jak jest w przypadku RU, odwiedzin itp.?

Już teraz wspólnie z PBI dzielimy się dużą porcją danych z rynkiem. Co miesiąc podajemy je do wiadomości publicznej, a do tego też publikujemy tematyczne opracowania w formie komunikatów prasowych. Jeśli chodzi o dane dotyczące tego, w jaki sposób internauci korzystają z materiałów audio i wideo, od pierwszych wyników udostępniamy dwa rankingi wydawców. Jeden prezentuje zasięg emitowanych przez nich treści multimedialnych, a drugi czas, jaki użytkownicy sieci przeznaczają na ich oglądanie i słuchanie.

odpowiedzi przygotowane na życzenie redakcji Interaktywnie.com

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

wywiad

Branża

media, reklama

Autor:

Joanna Skierska

prezes polskiego oddziału firmy Gemius

Prezes zarządu polskiego oddziału firmy Gemius, ekspert w dziedzinie strategii sprzedażowych i  doradztwa biznesowego.

Z Gemiusem związana od czerwca 2010 roku. Zanim objęła stanowisko prezesa spółki Gemius Polska, zarządzała polskim zespołem jako country manager. Wcześniej w strukturach Gemiusa pełniła funkcje Dyrektora ds. Sprzedaży, Client Service Directora i Dyrektora Sprzedaży Technologii i Projektów Specjalnych. Pracowała także jako Head of Sales and Marketing w firmie AdOcean, spółce Gemius Group, gdzie odpowiadała za tworzenie i realizację strategii sprzedażowej technologii adserwerowych oraz budowanie relacji biznesowych z klientami.

Doświadczenia zdobywała w TVP SA, gdzie jako Dyrektor Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu była odpowiedzialna m.in. za dystrybucję i sprzedaż sygnału, produkcji filmowych i telewizyjnych oraz nośników DVD TVP SA w kraju i za granicą.

Absolwentka dwóch kierunków na Politechnice Gdańskiej, w tym Wydziału Ekonomii i Zarządzania o specjalizacji z zakresu strategii firm. Ukończyła także studia podyplomowe na Uniwersytecie Gdańskim na kierunku dziennikarstwo.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem