Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-12-01 07:50

Opinia eksperta: Czy Amazon ma szanse na polskim rynku?

Opinia eksperta: Czy Amazon ma szanse na polskim rynku?

Od lat pojawiają się informacje, że to już ten moment, w którym Amazon rozpocznie walkę o polski rynek e-commerce na poważnie. Emocje podgrzewa każda wzmianka o działaniach podejmowanych przez Amazon w Polsce lub z myślą o polskich klientach. Tak było, kiedy w naszym kraju powstawały centra logistyczne, tak było, kiedy uruchomiono polską wersję serwisu, i tak jest teraz, kiedy pojawia się spolszczona wersja aplikacji mobilnej – komentuje Marek Molicki, ekspert Gemiusa.

To, że Amazon interesuje się polskim rynkiem, nikogo nie powinno dziwić. Pytaniem otwartym pozostaje, jak bardzo firmie Jeffa Bezosa będzie zależało na zajęciu miejsca lidera w branży e-commerce w Polsce. Obserwując Amazona, można odpowiedzieć, że inna pozycja niż pierwsza go nie interesuje.

W polskiej przestrzeni jest miejsce dla każdego, kto jest w stanie zaoferować klientom produkty w atrakcyjnych cenach oraz szybką i tanią lub darmową dostawę. Amazon spełnia takie warunki, a ze względu na skalę może konkurować z każdym podmiotem na polskim rynku. Może też taką walkę wygrać, pod warunkiem że nie popełni błędów takich jak na przykład eBay. Jednak to raczej nie jest w stylu firmy Bezosa.

Wszystko zależy od tego, jaką strategię przyjmie Amazon i jak szybko będzie chciał zdobyć jak największą część rynku. Firma Bezosa dysponuje wystarczającymi środkami, by podjąć skuteczną walkę z każdym podmiotem na naszym rynku, ale nikt w Amazonie nie zacznie wydawać pieniędzy, jeśli zwrot z inwestycji nie będzie wystarczająco satysfakcjonujący. Nie można jednak zapominać o innym graczu, który zdobywa coraz większą popularność nad Wisłą, czyli o Aliexpress. Tak naprawdę ani Amazon, ani Aliexpress nie prowadziły jeszcze intensywnych działań promocyjnych na naszym rynku, a mimo to mają już całkiem spore grupy klientów. Jeśli więc zarówno w Amazonie, jak i w Aliexpress podjęte zostaną decyzje o poważnym zaangażowaniu się w walkę o polski rynek, będzie to z pewnością oznaczało zmiany dla obecnej branży e-commerce. Dla klientów to może być dobra wiadomość.

Komentarz ukazał się w serwisie Propertynews.pl.

Temat

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

handel

Autor:

Marek Molicki

Manager Regionalny

Ekspert w branży online, znawca e-marketingu, e-commerce i big data. Pasjonat mediów społecznościowych, a także mówca i trener. Fascynują go nowe technologie i korzyści, jakie ludzie dzięki nim osiągają.

Doświadczenie zdobywał w wielu polskich i międzynarodowych firmach, takich, jak Vogel Burda Communication, Chip Xonio Online GmbH, CD Projekt, Cenega, Axel Springer i Grupa Pracuj.

W Gemiusie, jako manager regionalny, jest odpowiedzialny za rozwój strategii firmy w każdym z oddziałów spółki w Europie.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem