Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2013-04-15 22:00

Po fundusz inwestycyjny do placówki banku

Z bankowości internetowej korzystają przynajmmniej raz w tygodniu, ale po skomplikowane produkty i usługi finansowe wciąż kierują się do tradycyjnych placówek banków. Z kolei transakcje bankowe autoryzują za pomocą sms’ów i listy kodów jednorazowych – Gemius sprawdził zachowania finansowe internautów.

Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Gemiusa, 72 proc. klientów korzystających z obsługi konta online, loguje się do niego przynajmniej raz w tygodniu, z czego 18 proc. codziennie lub prawie codziennie. Osobami, które najczęściej zaglądają na swoje konto osobiste przez internet są klienci banków zarabiający powyżej 3 tys. złotych, spośród których 84 proc. loguje się do konta co najmniej raz na tydzień oraz internauci z dyplomem studiów wyższych (79 proc. tych użytkowników).

Jarosław Sadowski ze Związku Firm Doradztwa Finansowego i główny analityk Expander uważa, że zainteresowanie bankowością online można zwiększyć poprzez działania edukacyjne, których celem jest oswojenie z internetem osób starszych i wytłumaczenie im, jak bezpiecznie z niego korzystać. – Seniorzy, a także osoby w średnim wieku, nawet jeśli umieją korzystać z komputera, mają wiele obaw przed obracaniem pieniędzmi w sieci – twierdzi.

Produkty lub usługi bardziej skomplikowane realizowane są zazwyczaj w placówkach tradycyjnych ze względu na przekonanie klientów, że w rozmowie z pracownikiem banku można dowiedzieć się więcej o szczegółach produktu lub usługi, co w przypadku produktów i usług finansowych jest sprawą bardzo istotną – komentuje dr Dariusz Garczyński.

Pytani o to, z których z usług, dostępnych w ramach bankowości internetowej obsługi konta osobistego kiedykolwiek korzystali, badani najczęściej wskazywali na sprawdzanie stanu konta (96 proc.), historii transakcji (94 proc.) oraz przelewy jednorazowe (93 proc.), które są najczęściej wykorzystywane do powtarzających się płatności, przy zakupach internetowych oraz w ramach rozliczeń ze znajomymi i rodziną. Obsługa funduszy inwestycyjnych i zakładanie lokat to natomiast te usługi, z których w ramach dostępu do konta online klienci banków korzystają najrzadziej.

– Produkty lub usługi bardziej skomplikowane realizowane są zazwyczaj w placówkach tradycyjnych ze względu na przekonanie klientów, że w rozmowie z pracownikiem banku można dowiedzieć się więcej o szczegółach produktu lub usługi, co w przypadku produktów i usług finansowych jest sprawą bardzo istotną – komentuje dr Dariusz Garczyński z Katedry Bankowości Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. – Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że banki, przedstawiając swoją ofertę na stronach internetowych, nie informują o wszystkich jej aspektach lub robią to w sposób nieczytelny dla klientów – dodaje.

Najpopularniejszym sposobem autoryzowania transakcji bankowych jest kod sms oraz listy kodów jednorazowych. Ten pierwszy jest preferowany przez klientów do 34 roku życia pochodzących z dużych miast, a drugi mieszkańców małych miejscowości, wsi oraz wśród osób powyżej 45 roku życia. Okazuje się też, że coraz więcej klientów banków korzysta z dostępu do konta za pomocą urządzeń mobilnych (29 proc.). Najczęściej za pomocą telefonu komórkowego (15 proc.) i smartphone’a (14 proc.). Częściej mężczyźni i osoby mieszkające w dużych miastach.

Wyniki zebrano jesienią 2012 roku na grupie 4 tys. internautów w ramach VIII fali badań „Finanse i plany finansowe polskich internautów".

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

raport

Branża

finanse

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.