Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-12-16 23:00

Po książki, płyty i filmy najchętniej w grudniu

E-sklepy oferujące książki, muzykę i filmy są najchętniej odwiedzane w grudniu. Wśród nich największą popularnością cieszy się Empik.com. Wśród użytkowników analizowanych stron WWW jest więcej kobiet niż mężczyzn – wynika z analizy firmy Gemius.

Grudzień kojarzy się z prezentami. Wtedy większość z nas kupuje podarunki dla najbliższych. Często są to książki i płyty z muzyką lub z filmami. Czy internauci odwiedzają wtedy częściej e-sklepy, które je oferują?

Grudzień miesiącem książek i płyt

Największy ruch w e-sklepach oferujących literaturę, muzykę i filmy można zaobserwować w grudniu (na podstawie danych z okresu październik 2013–wrzesień 2014). Dane z grudnia 2013 roku pokazują, że odwiedziło je 21,3 proc. użytkowników sieci. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się one miesiąc wcześniej, kiedy to ofertę analizowanych e-sklepów przeglądało 21,2 proc. internautów. Najmniejszy ruch odnotowano w nich w kwietniu, maju i lipcu 2014 roku

1,8 mln internautów na stronie Empik.com

Spośród e-sklepów oferujących książki, muzykę lub filmy najpopularniejsze to Empik.com, Merlin.pl, i Matras.pl. Według najnowszych danych we wrześniu 2014 roku największym zainteresowaniem cieszył się Empik.pl, który przeglądało 1,88 mln internautów (8,6 proc. użytkowników sieci), oraz Merlin.pl, który odwiedziło 1,5 mln internautów (6,9 proc.). Wśród pięciu najpopularniejszych e-sklepów z tej grupy znalazły się też: Matras.pl (580 tys.), Gandalf.com.pl (460 tys.) i Ravelo.pl (300 tys.).

Kobiet więcej w e-sklepach z książkami, muzyką i filmami

Analiza danych z września 2014 roku pokazuje też, że wśród użytkowników e-sklepów oferujących książki, muzykę i filmy jest więcej kobiet (2,41 mln) niż mężczyzn (1,94 mln).

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Branża

handel

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.