Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2015-08-26 07:29

Polacy na zakupach w e-aptekach

Jedno zamówienie w aptece internetowej jest warte średnio 138 zł. Dwie trzecie odwiedzających te strony WWW porzuca koszyk i nie kończy zamówienia. Wizyta w e-aptece trwa średnio niecałe siedem minut. Sprawdź, jakie jeszcze informacje o rynku aptek internetowych zawiera raport o polskim e-commerce.

Według najnowszego raportu o polskim rynku e-commerce, przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska, Polacy wydają w aptekach internetowych średnio 138 zł podczas jednej transakcji. Z kolei średnia cena kupowanego farmaceutyku to niecałe 23 zł. Oznacza to, że klienci e-aptek najczęściej decydują się na sześć lub siedem produktów podczas jednych zakupów.

Karolina Karaś z firmy Gemius, tłumaczy ten wynik: osoby, które kupują w aptekach internetowych wybierają tak wiele produktów przy jednym zakupie, aby skorzystać z możliwości bezpłatnej dostawy.

Zamówienie kończy jedna trzecia e-klientów

Co trzeci internauta wrzucający towar do wirtualnego koszyka (32 proc.) finalizuje transakcję. Dwie trzecie z nich (68 proc.) rezygnuje z zakupu. Czy to dużo? Karolina Karaś z firmy Gemius uważa, że współczynnik porzucenia koszyka na poziomie blisko 70 proc. nie zaskakuje. 

– Klienci często porzucają koszyk i wychodzą z e-sklepu, aby wybrać finalnie inny, np. tańszy lub bardziej zaufany sklep internetowy. Często zdarza się też, że internauci ostatecznie decydują się na dokonanie zakupu w stacjonarnej aptece, ze względu na zbyt wysokie koszty dostawy produktu zamawianego przez internet. Powodem porzucenia koszyka mogą być także problemy z finalizacją zamówienia, związane ze skomplikowanymi do wypełnienia formularzami, błędami technicznymi na stronie WWW lub zwyczajnie źle zaprojektowanym serwisem z punktu widzenia użyteczności dla klienta końcowego – komentuje Karaś.

Blisko 7 minut na stronie apteki internetowej

Okazuje się też, że na analizowanych stronach internauta spędza średnio 6 minut i 52 sekundy, a w ramach jednej wizyty wykonuje średnio 4,3 odsłony.

Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Kraj

Polska