Polacy na zakupach w e-aptekach
Jedno zamówienie w aptece internetowej jest warte średnio 138 zł. Dwie trzecie odwiedzających te strony WWW porzuca koszyk i nie kończy zamówienia. Wizyta w e-aptece trwa średnio niecałe siedem minut. Sprawdź, jakie jeszcze informacje o rynku aptek internetowych zawiera raport o polskim e-commerce.
Według najnowszego raportu o polskim rynku e-commerce, przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska, Polacy wydają w aptekach internetowych średnio 138 zł podczas jednej transakcji. Z kolei średnia cena kupowanego farmaceutyku to niecałe 23 zł. Oznacza to, że klienci e-aptek najczęściej decydują się na sześć lub siedem produktów podczas jednych zakupów.
Karolina Karaś z firmy Gemius, tłumaczy ten wynik: osoby, które kupują w aptekach internetowych wybierają tak wiele produktów przy jednym zakupie, aby skorzystać z możliwości bezpłatnej dostawy.
Zamówienie kończy jedna trzecia e-klientów
Co trzeci internauta wrzucający towar do wirtualnego koszyka (32 proc.) finalizuje transakcję. Dwie trzecie z nich (68 proc.) rezygnuje z zakupu. Czy to dużo? Karolina Karaś z firmy Gemius uważa, że współczynnik porzucenia koszyka na poziomie blisko 70 proc. nie zaskakuje.
– Klienci często porzucają koszyk i wychodzą z e-sklepu, aby wybrać finalnie inny, np. tańszy lub bardziej zaufany sklep internetowy. Często zdarza się też, że internauci ostatecznie decydują się na dokonanie zakupu w stacjonarnej aptece, ze względu na zbyt wysokie koszty dostawy produktu zamawianego przez internet. Powodem porzucenia koszyka mogą być także problemy z finalizacją zamówienia, związane ze skomplikowanymi do wypełnienia formularzami, błędami technicznymi na stronie WWW lub zwyczajnie źle zaprojektowanym serwisem z punktu widzenia użyteczności dla klienta końcowego – komentuje Karaś.
Blisko 7 minut na stronie apteki internetowej
Okazuje się też, że na analizowanych stronach internauta spędza średnio 6 minut i 52 sekundy, a w ramach jednej wizyty wykonuje średnio 4,3 odsłony.
Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”.