Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-11-18 23:00

Polacy wolą zapobiegać niż leczyć?

Czterech na dziesięciu polskich użytkowników sieci odwiedza strony internetowe poświęcone tematyce medyczno-zdrowotnej. Prawie pięciokrotnie więcej internautów poszukuje informacji związanych z profilaktyką i zdrowym stylem życia niż tych dotyczących konkretnych chorób.

W sezonie jesienno-zimowym wielu Polaków zapada na różne choroby, od zwykłej grypy i przeziębienia po głęboką depresję. Gemius przeanalizował więc popularność stron WWW o tematyce zdrowotnej i medycznej (dane z sierpnia 2014 roku). Okazuje się, że odwiedza je czterech na dziesięciu polskich internautów (8,8 mln). Prawie 7,5 mln z nich przegląda strony WWW promujące zdrowy styl życia i przedstawiające ogólne zalecenia, jak unikać różnorodnych przypadłości.

Internauci sprawdzają wiarygodność lekarzy

Okazuje się, że zainteresowaniem cieszą się również strony internetowe, które zawierają dane teleadresowe lekarzy i placówek służby zdrowia. Katalogi medyczne online zwykle są wzbogacone o opinie i rankingi pomagające wybrać odpowiedniego specjalistę oraz miejsce leczenia. Według najnowszych danych firmy Gemius wiedza ta przyciąga uwagę 1,8 mln użytkowników internetu w Polsce.

Apteki internetowe odwiedza prawie co dziesiąty internauta

Takim samym zainteresowaniem cieszą się również apteki funkcjonujące w sieci. Odwiedza je 1,8 mln internautów w Polsce, czyli prawie co dziesiąty użytkownik sieci. Pozwalają one porównać ceny leków, suplementów diety i różnych wyrobów medycznych. Niektóre apteki internetowe dzielą się też wiedzą posiadaną przez farmaceutów, np. w formie artykułów lub porad online.

Pracownicy służby zdrowia mogą się dokształcać online

Popularne są również strony internetowe adresowane do lekarzy, farmaceutów i ratowników medycznych – przegląda je 1,5 mln użytkowników sieci. Portale przeznaczone dla pracowników służby zdrowia zawierają przede wszystkim najnowsze doniesienia naukowe, publikacje specjalistyczne, materiały szkoleniowe, komentarze ekspertów oraz zapowiedzi konferencji, szkoleń i kursów.

Diagnoza i leczenie na własną rękę

Jak wynika z przeprowadzonej analizy, 1,5 mln polskich internautów szuka w sieci informacji poświęconych konkretnym dolegliwościom i chorobom. Najczęściej dotyczą one problemów kardiologicznych (3,4 proc.), ginekologicznych (3,3 proc.), neurologicznych (1 proc.).

Medycyna konwencjonalna wciąż popularniejsza

Polacy poszukują w sieci także informacji dotyczących sposobów diagnozowania i leczenia. Opisami leków i badań jest zainteresowanych prawie 800 tys. internautów. Na przeglądanych przez nich stronach internetowych znajdują się głównie porównania sposobów działania i cen lekarstw, a także opinie o placówkach diagnostycznych i laboratoriach. Z kolei serwisy poświęcone medycynie alternatywnej odwiedza o połowę mniej użytkowników sieci (390 tys.).

Treść prozdrowotna przyciąga uwagę kobiet

Strony WWW poświęcone zdrowiu i medycynie cieszą się największą popularnością wśród osób powyżej 55 roku życia, internautów posiadających wykształcenie pomaturalne lub wyższe oraz mieszkańców miast liczących powyżej 500 tys. mieszkańców. W porównaniu do mężczyzn kobiety nieco chętniej odwiedzają serwisy prozdrowotne. Na strony internetowe dotyczące zdrowia i medycyny zaglądają głównie emeryci, renciści, urzędnicy, pracownicy administracji, specjaliści oraz osoby wykonujące wolne zawody.

O badaniu

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza i infografika

Kraj

Polska

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.