Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2014-01-15 12:07

Portale: podsumowanie 2013 roku - Michał Włodarczyk

Michał Włodarczyk, Dyrektor sprzedaży

O minionym roku na polskim rynku internetowym i prognozach na najbliższe 12 miesięcy opowiada Michał Włodarczyk Key Account Manager w firmie Gemius

Wydarzenie roku

Zmiana zasad grupowania witryn w badaniu Megapanel PBI/Gemius. Choć wprowadzenie rejestrów i nowych zasad zostało uznane za kontrowersyjne przez część wydawców, to jednak były to zmiany zdecydowanie potrzebne dla przywrócenia przejrzystości wyników badania oraz wyeliminowania problemu związanego ze sztucznym zwiększaniem zasięgu witryn i grup.

Sukces roku

Udana konsolidacja Polskapresse i Mediów Regionalnych.

Porażka roku

Kolejna część sagi pt. „Cookie law”. W tym roku obserwowaliśmy gorączkowe zmiany u wszystkich wydawców związane z zachowaniem zgodności z ustawodawstwem Unii Europejskiej oraz interpretacjami naszych lokalnych regulatorów. Koniec końców użytkownik, który miał być głównym beneficjentem tych regulacji, stał się ich ofiarą. Na każdej stronie, którą odwiedza jest atakowany paskiem informującym o korzystaniu z cookies.

Człowiek roku

Człowiek roku to… bloger. W 2013 roku zyskał na znaczeniu jak nigdy dotąd. Przebił się do świata mediów, zaistniał jako celebryta a statystyki najpopularniejszych blogów mogą śmiało konkurować z wynikami średniej wielkości portali.

Trend roku

Konsolidacja rynku. Cały czas obserwujemy proces łączenia się kolejnych podmiotów na rynku portali. Początek roku upłynął pod znakiem finalizacji transakcji zakupu Onetu przez Ringer Axel Springer Media. Następnie usłyszeliśmy o zakupie Mediów Regionalnych przez Polskapresse. W międzyczasie głośno było o konsolidacji w obrębie Grupy Cyfrowego Polsatu. W końcówce roku gruchnęła informacja o tym, że do UOKiK wpłyną wniosek o zgodę na połączenie o2 i Wirtualnej Polski.

Prognoza na 2014

Przede wszystkim czeka nas dalsza konsolidacja rynku wydawców. Co więcej, możemy się spodziewać wzrostu udziału ruchu mobilnego i wydatków na reklamę mobilną, która stopniowo zacznie zjadać coraz większy kawałek online’owego tortu reklamowego, który prawdopodobnie również zanotuje wzrost, podobnie jak miało to miejsce w tym roku. Kto wie, może przyszły rok faktycznie będzie tym zapowiadanym od kilku lat „rokiem mobile”. 

materiał przygotowany dla Wirtualnychmediów 

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

opinia

Branża

media

Kraj

Polska

Autor:

Michał Włodarczyk

Dyrektor sprzedaży

W Gemiusie zajmuje stanowisko dyrektora sprzedaży. Zarządza zespołami doradzającymi największym polskim wydawcom, reklamodawcom, sieciom reklamowym oraz firmom z branży e-commerce we wszystkich aspektach ich internetowej działalności.

W latach 2015-2017 pełnił funkcję Head of Publishers, Ad networks, E-commerce & Advertisers Teams. W 2014 pracował jako Head of Publishers & Ad networks Team a w 2012-2013 roku na stanowisku Key Account Managera. Wcześniej przez dwa lata zdobywał wiedzę w zakresie reklamy internetowej w AdOcean, firmie rozwijającej narzędzia adserverowe umożliwiające zarządzanie emisją reklam w internecie.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.