Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2013-11-17 23:00

Powstanie obraz polskiego e-commerce

Polscy e-przedsiębiorcy będą mogli porównać swoje wyniki z konkurencją bez ujawniania wrażliwych danych. W przyszłości dostaną podobne dane z zagranicy. Powstał gemiusShopMonitor, pierwsze tak dokładne badanie rynku e-commerce na świecie.

Analizowanie danych z narzędzi analitycznych czy porównywanie aktualnych danych z historycznymi to chleb powszedni właścicieli sklepów internetowych. Już niebawem e-przedsiębiorcy będą mogli rozszerzyć te analizy o zagregowane dane dla całego rynku e-commerce. Firma badawcza Gemius stworzyła gemiusShopMonitor, narzędzie, które umożliwia e-sklepom porównanie swoich wyników do zagregowanych danych dla całej konkurencji.

– Polski e-commerce potrzebuje punktu odniesienia, który nie tylko przyspieszy jego rozwój, ale też zwiększy bariery wejścia dla globalnych firm – tłumaczy Mateusz Gordon, International E-commerce Segment Manager, który w firmie Gemius odpowiada za rozwój nowego narzędzia. – Takim punktem może być zagregowany obraz rynku z podziałem na branże, umożliwiający porównanie się do innych i dzięki temu ulepszenie procesów sprzedażowych – dodaje.

Zdaniem Gordona, nowe narzędzie pomoże e-firmom w rozumieniu rynkowych trendów, a dzięki alertom, które będą sygnalizować, że efektywność sklepu z danego źródła spadła, umożliwi szybką reakcję na negatywne zmiany.

Polski e-commerce potrzebuje punktu odniesienia, który nie tylko przyspieszy jego rozwój, ale też zwiększy bariery wejścia dla globalnych firm – tłumaczy Mateusz Gordon.

– Wyobraźmy sobie właściciela apteki internetowej, który obserwuje siedmioprocentowy wzrost sprzedaży suplementów diety w cenie powyżej 50 zł., której źródłem jest ruch, pochodzący z powiązanego z apteką bloga. Dzięki narzędziu gemiusShopMonitor może sprawdzić, czy owe 7 proc. to dobry wynik na tle konkurencji. Po raz pierwszy jego analiza nabierze szerszego kontekstu – podsumowuje.

Z kolei Paweł Fornalski, prezes IAI-Shop.com zwraca uwagę na to, że gemiusShopMonitor to narzędzie, którego rynek potrzebuje. – Standardem w analityce sklepów jest Google Analitycs. To doskonałe rozwiązanie, ale ma dwa mankamenty. Po pierwsze jest uniwersalne, więc, aby uzyskać z niego przydatne dane trzeba mieć sporą wiedzę, jak je skonfigurować. Drugim, nie mniej istotnym mankamentem jest zaangażowanie Google w dostarczanie ruchu i sprzedaż reklam. Przy braku transparentności do czego Google wykorzystuje informacje z Analyticsa stanowi to poważny argument do tego, aby sklepy miały swobodę wyboru i nie były skazane na jedno narzędzie. Sklepy powinny mieć alternatywę i dlatego zdecydowaliśmy się na zintegrowanie naszej platformy z nowym narzędziem firmy Gemius – mówi Paweł Fornalski.

GemiusShopMonitor to pierwsze tak dokładne badanie rynku e-commerce na świecie. Oprócz typowych danych generowanych na podstawie analityki webowej, produkt uwzględnia specyfikę poszczególnych branż, dzięki czemu firmy będą dostawały raporty dostosowane do ich potrzeb. W projekt zaangażowana jest największa usługa do prowadzenia profesjonalnej sprzedaży internetowej - IAI-Shop.com. Gemius zapowiada, że kolejnym działaniem, jakie zostanie podjęte po wdrożeniu ShopMonitora, będzie udostępnienie polskim przedsiębiorcom zagregowanych danych dla rynków zagranicznych, a co za tym umożliwienie dokonywania porównań e-sklepów z innych krajów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

wydarzenie

Branża

handel

Kraj

Polska

Komentarz:

Mateusz Gordon

ekspert od e-commerce firmy Gemius

International e-Business Segment Director w firmie Gemius. Specjalizuje się w tematyce handlu elektronicznego. Posiada wiedzę na temat zachowań, potrzeb oraz zainteresowań e-konsumentów. Doradza klientom, jak wykorzystać badania jakościowe i ilościowe w procesie efektywnego zarządzania biznesem w sieci.

Z Gemiusem jest związany od marca 2012 roku. Prowadzi także działalność doradczą z zakresu sprzedaży, marketingu oraz szeroko pojętego e-commerce. Doświadczenie zdobywał w pracy dla FM Logistic Polska, Unilever i L'Oréal. Pracował również w firmie mLife, start-up’ie działającym na styku branży internetowej i telekomunikacyjnej, gdzie pełnił funkcję dyrektora marketingu.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz „European Business Course", rocznego programu managerskiego firmy Philips.

Pokaż wszystkie artykuły z ekspertem