Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-05-04 10:04

Polska: Preparaty na przeziębienie rządzą w reklamach wideo farmaceutyków

Polska: Preparaty na przeziębienie rządzą w reklamach wideo farmaceutyków

Między listopadem a lutym polscy internauci mogli oglądać dużo reklam wideo preparatów przeciw przeziębieniu. W lutym na komputerach stacjonarnych i laptopach wyświetlono je 77,6 mln razy. Z danych firmy Gemius wynika, że specyfiką polskiego rynku jest też znaczna liczba emisji spotów witamin. 

Promocyjny atak w przeziębienie

Spoty preparatów przeciw przeziębieniu w każdym z analizowanych miesięcy wyraźnie wyprzedzały inne reklamy o tematyce farmaceutycznej. W grudniu ich wyświetlenia stanowiły nawet 59,1 proc. łącznej liczby odtworzeń w sześciu analizowanych kategoriach medykamentów. Taka sytuacja miała miejsce także w państwach sąsiadujących z Polską. W lutym na Ukrainie reklamy preparatów na przeziębienie stanowiły 67,9 proc. ogółu oglądanych spotów farmaceutyków, a w Niemczech odsetek ten wyniósł 86,3 proc.

Witaminy – polska specyfika?

Na drugim miejscu w rankingu liczby odtworzeń przez większość zimy utrzymywały się kreacje promujące witaminy. Ich udział w puli wyświetleń reklam farmaceutyków był najwyższy w porównaniu z krajami sąsiadującymi i w listopadzie wynosił nawet 24,1 proc. Liczba emisji spotów witamin wahała się w polskim internecie od 13,3 mln w grudniu do 20,5 mln w lutym. Pod względem liczby wyświetleń dopiero w ostatnim analizowanym miesiącu wyprzedziły je reklamy wideo preparatów przeciwbólowych z liczbą 21,4 mln odtworzeń. To efekt wyraźnego wzrostu liczby emisji reklam tej grupy farmaceutyków, który rozpoczął się w styczniu.

Liczba emisji reklam wideo online promujących farmaceutyki na przeziębienie i grypę w listopadzie nieznacznie przekroczyła 35 mln (źródło: gemiusAdReal). W grudniu wzrosła do prawie 40 mln, a w styczniu powiększyła się o kolejne 0,8 mln. W lutym nastąpił gwałtowny skok emisji i reklamy tej kategorii farmaceutyków wyświetliły się 77,6 mln razy. W analizie firma Gemius uwzględniła dane dotyczące sześciu najczęściej reklamowanych kategorii farmaceutyków: preparatów na grypę i przeziębienie, przeciwbólowych, witamin, wspomagających trawienie, na potencję i choroby dróg moczowych oraz ułatwiających rzucenie palenia. Dane z miesięcy listopad 2016 roku – luty 2017 roku zebrano wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analysis & infographic

Branża

reklama

Kraj

Polska