Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranego tematu

Przeszukaj treści według wybranej branży

Branża
2017-04-25 07:36

Rosja: jakie farmaceutyki są reklamowane spotami online?

Rosja: jakie farmaceutyki są reklamowane spotami online?

146,7 mln na miesiąc – to liczba odtworzeń reklam wideo preparatów na przeziębienie. Z danych firmy Gemius wynika, że była to najmocniej promowana kategoria reklam farmaceutycznych wśród rosyjskich internautów używających komputerów stacjonarnych i laptopów. 

Spoty promujące preparaty na przeziębienie i grypę przez cztery miesiące prowadziły niezagrożone w rankingu sześciu kategorii farmaceutyków, których reklamy wideo najczęściej wyświetlały się rosyjskim internautom. Oprócz wspomnianych produktów na przeziębienie i grypę były to również specyfiki wspomagające trawienie, preparaty antynikotynowe, witaminy, środki przeciwbólowe oraz preparaty na potencję i choroby dróg moczowych. Analiza firmy Gemius uwzględnia dane z miesięcy listopad 2016 – luty 2017 roku zebrane wśród internautów w wieku 18-90 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Intensywna promocja specyfików na przeziębienie

Spoty preparatów przeciw przeziębieniu w każdym z analizowanych miesięcy wyprzedzały inne reklamy farmaceutyczne, osiągając w listopadzie rekordową liczbę 146,7 mln wyświetleń (źródło: gemiusAdReal). W kolejnych dwóch miesiącach nastąpił spadek, który skończył się w styczniu wynikiem 95,6 mln odtworzeń reklam tego typu. Jednak już w lutym spoty farmaceutyków na grypę i przeziębienie pojawiły się na ekranach komputerów stacjonarnych i laptopów 140,3 mln rosyjskich internautów.

Trzy kategorie medykamentów w środku tabeli

Wyniki żadnej innej kategorii farmaceutyków nie zbliżyły się liczbą wyświetleń do preparatów przeciwko przeziębieniu. Specyfiki wspomagające trawienie, witaminy czy preparaty przeciwbólowe oscylowały w przedziale od 14,5 do 41,1 mln odtworzeń miesięcznie. Kolejne dwie grupy farmaceutyków osiągnęły znacznie niższe rezultaty. Preparaty ułatwiające rzucenie palenia w najlepszym miesiącu (grudniu) były wyemitowane 3 mln razy, a rekordem wśród reklam preparatów na potencję i choroby dróg moczowych był 1 mln wyświetleń – również w grudniu.

W Rosji inaczej niż na Ukrainie

Interesujące może być porównanie danych o wyświetleniach spotów farmaceutycznych w Rosji i na Ukrainie. W tym ostatnim kraju reklamy preparatów przeciwbólowych miały dużo większy udział w łącznej liczbie wyświetleń spotów promujących medykamenty niż w Rosji. W listopadzie było to 33 proc., a w styczniu 36,8 proc. wszystkich emisji spotów farmaceutycznych. Tymczasem w Rosji było to odpowiednio 6,4 proc i 14,2 proc. Na Ukrainie pojawiały się kreacje środków na potencję i choroby dróg moczowych – największy udział ich emisji wśród wszystkich analizowanych reklam farmaceutyków odnotowano w grudniu i wyniósł on 12,2 proc. Natomiast w Rosji udział tych spotów był znikomy – w puli reklam farmaceutyków wyniósł w grudniu zaledwie 0,5 proc.

Do schowka> Drukuj

Rodzaj treści

analiza

Kraj

Rosja

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas  

Świat online w jednym e-mailu!

Newsletter 

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.

We use cookies.

More >Close

We use cookies for your comfort. More info here. If you will not change your browser setting, we assume you are ok with it.